Son çeyrek yüzyılda teknolojideki hızlı gelişme ve internetin yaygınlaşması ile toplumda bilgi ve veri toplamanın önemi bir kat daha artmıştır. Bu değişim günümüz eğitimcilerinin ve araştırmacılarının dikkatini istatistik ve veri analizine yöneltmiştir. Güncel hayatta istatistik bilgilerinin kullanım ihtiyaçlarının artması ile veri ve olasılık konularının, matematik öğretim programlarında daha fazla yer almasını zorunlu kılmıştır. Matematik eğitiminin amaçlarından biri de öğrencilere bu bilgileri kullanabilme becerilerini kazandırmaktır. Çocukların gelişim dönemleri incelendiğinde onların gerçekte doğal hayatı araştırmaya istekli oldukları görülmektedir. Çocuklarda veri toplama ve analizi konusunda gerekli alt yapı zaten mevcuttur. İhtiyaç duyulan bir konuda, bilgi toplanması, bilgilerin düzenlenmesi, işlenmesi, yorumlanması bilgi ve becerileri, İlköğretim Matematik Programı’nda “veri öğrenme alanı” başlığı altında toplanmıştır. Bu araştırmanın amacını, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan “veri öğrenme alanı” içeriğine ilişkin görüşlerinin incelenip değerlendirmesi oluşturmaktadır. Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin veri öğrenme alanının işleyişine yönelik görüşlerini inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, İzmir ilindeki 2. 3. ve 4. sınıf öğretmenlerinden gönüllü 10 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler esnasında veri kayıplarını önlemek amacıyla kayıt cihazı kullanılmıştır. Araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır. Görüşme tekniği ile elde edilen veriler, belirlenen sınıf öğretmenlerinden toplanıp, çetelenerek sayısallaştırılmıştır. Frekans ve yüzdeler hesaplanarak örnek cümleler ile tablo şeklinde gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 24, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | December 6, 2022 |
Acceptance Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |