Pazarlama alanında bireylerin,
grupların, örgütlerin, alt kültürlerin ve toplulukların ürünü seçme, kullanma
ve satın almayla ilgili fikir ve deneyimlerini belirlemek amacıyla tüketici
davranışları ile ilgili pek çok araştırmalar ve analizler yapılmaktadır. Bu tür
çalışmalar, yeni ürünlerin geliştirilmesi, ürün özellikleri, fiyatlar,
kanallar, mesajlar ve diğer pazarlama unsuları hakkında pazarlamacılara ve ürün
ve hizmet sağlayıcılara önemli ipuçları sağlamaktadır. Tüketicileri daha
sağlıklı ve objektif olarak değerlendirebilmek için, kişilerin bazı demografik
özeliklere göre nasıl tüketim yaptıklarını incelemek gerekir. Kişideki bazı özellikler demografik yapısını
belirler. İnsanları ve toplulukları birbirinden ayıran, aynı zamanda da
birbirine bağlayan bu özelliklerin bazıları cinsiyet, yaş, ırk, din, sosyal
sınıf, coğrafya ve aile yapısıdır. Bu çalışmanın amacı, farklı toplumsal
gruplara demografi penceresinden bakarak pazarlamada önemli, bir o kadar da
karmaşık bir çalışma alanı olan tüketici araştırmalarına toparlayıcı bir bakış
açısı sunmaktır. Çalışmada, literatür incelemesi yapılmış, tüketici
davranışları, demografik çatı altında tanımlanmaya çalışılmıştır.
In marketing, many
researches and analyzes are done in order to define buying preferences and
experiences of individuals, groups, organizations, subcultures and societies.
Such studies give important clues to marketers and product and service
suppliers about developing brand-new products, product features, costs,
channels, messages and other marketing elements. In marketing, in order to
evaluate and understand consumers objectively, it is required to analyze how
individuals consume in terms of some demographic features. Some features of an
individual define his/her demographic structure. Gender, age, ethnicity,
religion, social status, geography and family structure are some of these
features, which differs people and societies from each other, yet at the same
time connect to each other. This study aims to provide a point of view to
consumer studies within the perspective of demographic features. By a
literature review, consumer behaviors are tried to be defined under the roof of
demography.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |