The study aims to determine the perceptions of Turkish students who are
learning foreign languages in the language departments of universities in the
learning and teaching of verbal language competences in foreign language
through social media. The sample of the research constitutes higher education
students who are attending in Foreign Languages Department. A total of 125
students from English, German and French Language Education Departments were
involved voluntarily in research. A 5-point likert-type questionnaire
"learners’ perceptions for the development of verbal language skills in
foreign language through social media" was applied to participants. The reliability
results of the scale were Cronbach Alpha = 0.83. The obtained data were
analyzed by SPSS program and by descriptive analysis. Learners of foreign
language do not think that they can benefit from social media in language
learning and in the development of verbal communication skills, and perceive it
as a far more application of entertainment.
Araştırma, üniversitelerin dil bölümlerinde
yabancı dil öğrenen Türk öğrencilerinin sosyal medya aracılığıyla yabancı dilde
sözel dil yeterliliklerinin öğrenimi ve öğretiminde algılarını saptamayı
amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Bölümünde öğrenim gören yükseköğretim öğrencileri
oluşturmaktadır. İngiliz, Alman ve Fransız Dili Eğitimi Anabilim dallarından
toplam 125 öğrenci gönüllülük esasıyla araştırmaya dâhil olmuştur.
Katılımcıların %79,2’si bayan % 20,8 erkeklerden oluşmaktadır. Katılımcılara 11
maddelik 5’li Likert tipi “sosyal medya aracılığıyla öğrencilerin yabancı dilde
sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik algıları” anketi
uygulanmıştır. Ölçeğin güvenilirlik
sonuçları Cronbach Alpha= 0.83 olarak saptanmıştır. Veriler SPSS programıyla
çözümlenmiş, betimsel analizle yorumlanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |