This research aims to examine the level of secondary school’s
organizational information management according to secondary school teachers’ views
based on some variables. The quantitative method was used. The study group
consisted of 442 teachers from secondary schools in Mamak district of Ankara.
The data was collected through "Information Management Scale (KM-S)”
developed by Özgözgü (2015). KM-S consists of twenty-five items under four
factors, which are obtaining information, sharing information, using
information, and storing information. According to the main result, teachers’
views regarding school’s organizational information management is at a “Agree
(4/5)” level for general and all sub-dimensions. There was no statistically
meaningful differences found in terms of all independent variables such as the
gender, age and educational level except for professional experience.
Bu çalışmada; Ankara İli
Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda görevli öğretmenlerin
görüşlerine göre; okullarda bilgi yönetiminin gerçekleşme düzeylerini
belirlemek amaçlanmıştır. Bu düzeylerinin toplamı ve boyutlarında;
öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve okuldaki çalışma
süresi değişkenleri alt grupları arasında anlamlı farkı tespit etmek
amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel yöntem betimsel tarama modeline uygun nicel
veri toplama ve analizi süreçleri uygulanmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı
bahar döneminde, Ankara İli Mamak ilçesine bağlı ortaokullarda görevli 442
öğretmenin görüşleri, Özgözgü (2015) tarafınca geliştirilen “Bilgi Yönetimi
Ölçeği (BY-Ö)” aracılığıyla verilere dönüştürülmüştür. BY-Ö; bilginin elde
edilmesi, bilginin paylaşılması, bilginin kullanılması ve bilginin depolanması
boyutları altında yirmi beş maddeden oluşmaktadır. Temel sonuçlara göre;
öğretmenler, bilginin elde edilmesi, bilginin paylaşılması, bilginin
kullanılması ve bilginin depolanması boyutları ve geneli bağlamında okullarının
örgütsel bilgi yönetimine büyük oranda katılmaktadır. Bu katılma
durumlarında, öğretmenlerin mesleki
kıdem değişkeni hariç, cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi ve okulda çalışma süresi
değişkenleri bağlamında anlamlı görüş farklılığı oluşmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |