Tarih boyunca insanların güzel kokulara olan ilgisi zaman içinde dünyada büyük bir parfüm ve kolonya endüstrisini ortaya çıkarmıştır. Esasen Avrupa kökenli olan kolonya, Türkiye’de toplumun gündelik yaşamı içinde de kolayca benimsenmiş; imalat ve pazarlama süreçleriyle önemli bir sektör haline gelmiştir. Sektörde faaliyet gösteren işletmelerin küçük ölçekli yapısı nedeniyle Türkiye ölçeğinde bir dağılış söz konusu olsa da, kolonya imalatında bazı şehirler uzmanlaşma göstererek merkezi bir yer elde etmiştir. Nitekim burada sunulan çalışma kapsamında, Türkiye’de kolonya üretimi ve ticaretinde öne çıkan bir merkez olarak Balıkesir ili ele alınmaktadır. Araştırma kapsamında Balıkesir ilinde kolonya endüstrisinin tarihsel süreç içinde gelişimi incelenerek; kolonya imalatı ve pazarlama süreçlerinin mekânsal ilişki ve bağlantıları araştırılmıştır. Çalışmada değerlendirilen veriler, saha çalışmaları ile örneklem alandaki işletmelere uygulanan anket ve bilirkişi görüşmelerine dayanmaktadır. Araştırma sürecinde elde edilen veri ve bilgiler, incelenen sektörün SWOT analizi yöntemi ile değerlendirilmesine olanak sağlamıştır. Böylece, araştırma bulgularının ve SWOT analizi sonuçlarının, sektörün geleceğine ilişkin alınacak kararlar ve oluşturulacak stratejiler için bir başvuru kaynağı oluşturması amaçlanmıştır. Balıkesir’de kolonya imalatı yapan firmalar genellikle mikro ve küçük ölçekli işletmeler olduğu için, üretim faaliyetleri daha çok ev tipi ve atölye tipi imalat kategorisindedir. Balıkesir’de kolonya endüstrisinin; köklü geçmişi, sektörel deneyimi ve birikimi, ürün çeşitliliği gibi üstünlüklerinin yanı sıra, ürünlerin yüksek kalitede üretilebilmesi bakımından da rekabet üstünlüğüne sahip olduğu belirlenmiştir. Ancak sektörün kalifiye ve teknik işgücü sağlamada yetersizliği, imalatçıların yerel ve ulusal örgütlenme sorunları, yeni ustaların yetiştirilmesinde yaşanan güçlükler, kolonya sektörünün Balıkesir ilinde büyüme potansiyelini sınırlandırmıştır.
Balıkesir Kolonya İmalatı ve Pazarlama Sanayi ve Pazarlama Coğrafyası SWOT analizi SWOT analizi
Throughout history, people’s interest in pleasant smelling scents gave rise worldwide to the large perfume and cologne industry. Society in Turkey easily adopted cologne because of its European origin, and it became an important sector due to its manufacturing and marketing processes. Although cologne is distributed throughout Turkey, some cities have become prominent by specializing in the manufacturing of cologne. Similarly, the province of Balıkesir, a center that stands out in the production and trade of cologne in Turkey, is addressed within the scope of the study presented here. The research examined the history and the development of the cologne industry in Balıkesir province. The study covered the spatial relationships and connections of the processes of manufacturing and marketing cologne. The data evaluated in the study is based on the fieldwork, the questionnaires applied to the enterprises in the sample area, and the interviews with the experts. The data and information obtained in the research process were used to conduct a strengths, weaknesses, opportunities, and threats (SWOT) analysis of the sector under examination. So, the research findings and the results of the SWOT analysis were aimed at constituting a source of reference for the decisions to be taken, and the strategies to be developed on the future of the sector. As the firms manufacturing cologne in Balıkesir are generally micro- and small-scale enterprises, the production activities are predominantly categorized as home-type and workshop-type manufacturing. The research found that the cologne industry in Balıkesir had a competitive advantage concerning producing high-quality products besides other benefits such as its deep-rooted past, sectoral experience and accumulation, and product diversity. However, the inadequacy of the sector to provide a skilled and technical labor force, manufacturers’ problems about the local and national organization, and the difficulties experienced in training new masters have limited the growth potential of the cologne sector in the Balıkesir province.
Balıkesir cologne manufacturing and marketing industrial and marketing geography SWOT analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | February 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |