Bu çalışma, bilim öğretimi etkinliklerini daha anlamlı hale getirecek
olan sorunsal (problematik) üzerine kurulmuştur. Çalışmada sorma-bilme
dürtüsü, problem ve sorunsal ilişkisi tartışılacaktır. Daha sonra, öğretim
ortamlarında soruların bilimsel süreçlerin nasıl tetikleyicisi olduğu ele
alınacaktır. Buradan hareketle, sorulardan sorunsala geçiş üzerinde
durulacaktır. Sorunsalın belirlenmesi süreci, aynı zamanda bilginin
kazanımı için izlenecek süreçleri de keşfetmemizi sağlar. Bu yüzden bu
süreç günümüz fen öğretimi-öğrenimi etkinliklerinde her zaman göz
önünde bulundurulmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 2 |