BibTex RIS Cite

FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 15 - 24, 26.03.2012

Abstract

Bu çalışma, bilim öğretimi etkinliklerini daha anlamlı hale getirecek
olan sorunsal (problematik) üzerine kurulmuştur. Çalışmada sorma-bilme
dürtüsü, problem ve sorunsal ilişkisi tartışılacaktır. Daha sonra, öğretim
ortamlarında soruların bilimsel süreçlerin nasıl tetikleyicisi olduğu ele
alınacaktır. Buradan hareketle, sorulardan sorunsala geçiş üzerinde
durulacaktır. Sorunsalın belirlenmesi süreci, aynı zamanda bilginin
kazanımı için izlenecek süreçleri de keşfetmemizi sağlar. Bu yüzden bu
süreç günümüz fen öğretimi-öğrenimi etkinliklerinde her zaman göz
önünde bulundurulmalıdır.

References

  • Acot, P. (2005). Bilim Tarihi (Histoire des Sciences). Kültür Kitaplığı:21, Dost Kitapevi Yayınları, Birinci Baskı, Ankara.
  • Bachelard, B. (1938). La formation de l'esprit scientifique. Librairie Philosophique J . Vrin, 1993.
  • De Vecchi, G. & Carmone-Magnaldi, N. (2002). Faire Vivre de Véritables Situations- Problèmes. Hachette Livre, Paris.
  • Harlen, W . (2004). Enseigner Les Sciences : Commen t Faire? Le Pommier, Paris. (Primary Science: Taking the Plunge. Second edition, Heinemann, 2001).
  • Léna, P. (2004). Önsöz. In Harlen, W . (2004). Enseigner Les Sciences: Commen t Faire? Le Pommier, Paris. (Primary Science: Taking the Plunge. Second edition, Heinemann, 2001).
  • Öztürk, M. O. (2003). Sorma-Bilme Dürtüsü ve Girişim Duygusu Nasıl Yo k Ediliyor? TÜBA, Günce Dergisi, Eylül, sayı: 27, s. 5, 6.
Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 15 - 24, 26.03.2012

Abstract

References

  • Acot, P. (2005). Bilim Tarihi (Histoire des Sciences). Kültür Kitaplığı:21, Dost Kitapevi Yayınları, Birinci Baskı, Ankara.
  • Bachelard, B. (1938). La formation de l'esprit scientifique. Librairie Philosophique J . Vrin, 1993.
  • De Vecchi, G. & Carmone-Magnaldi, N. (2002). Faire Vivre de Véritables Situations- Problèmes. Hachette Livre, Paris.
  • Harlen, W . (2004). Enseigner Les Sciences : Commen t Faire? Le Pommier, Paris. (Primary Science: Taking the Plunge. Second edition, Heinemann, 2001).
  • Léna, P. (2004). Önsöz. In Harlen, W . (2004). Enseigner Les Sciences: Commen t Faire? Le Pommier, Paris. (Primary Science: Taking the Plunge. Second edition, Heinemann, 2001).
  • Öztürk, M. O. (2003). Sorma-Bilme Dürtüsü ve Girişim Duygusu Nasıl Yo k Ediliyor? TÜBA, Günce Dergisi, Eylül, sayı: 27, s. 5, 6.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kemal Yürümezoğlu

Publication Date March 26, 2012
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yürümezoğlu, K. (2012). FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ. HAYEF Journal of Education, 5(2), 15-24.
AMA Yürümezoğlu K. FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;5(2):15-24.
Chicago Yürümezoğlu, Kemal. “FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ”. HAYEF Journal of Education 5, no. 2 (March 2012): 15-24.
EndNote Yürümezoğlu K (March 1, 2012) FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ. HAYEF Journal of Education 5 2 15–24.
IEEE K. Yürümezoğlu, “FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, pp. 15–24, 2012.
ISNAD Yürümezoğlu, Kemal. “FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ”. HAYEF Journal of Education 5/2 (March 2012), 15-24.
JAMA Yürümezoğlu K. FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5:15–24.
MLA Yürümezoğlu, Kemal. “FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 2, 2012, pp. 15-24.
Vancouver Yürümezoğlu K. FEN ÖĞRETİMİNDE SORUNSALIN ÖNEMİ. HAYEF Journal of Education. 2012;5(2):15-24.