BibTex RIS Kaynak Göster

KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Sayı: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 0 - , 18.09.2012

Öz

Oryantalizm, Batılının Batılı olmayanı yani ‘Öteki'ni kendi ihtiyaçları, algısı ve kültürü doğrultusunda
betimlemesidir. Oryantalizm dünyaya insanların ne hakkında ve nasıl düşünmeleri gerektiğini dikte ettiren
çeşitli ‘temsil'leri içinde barındırmaktadır. Bu düşünce biçiminin uygulanmasında Batı kendi kolonyal
amacına uygun söylemleri hiyerarşik üstünlüğüne vurgu yapan kavramlar yoluyla kullanmaktadır.
Batı'nın üstün ve ileri, Doğu'nun aşağı ve geri olduğunu sürekli tekrarlayan koloni söylemi geçmişten
günümüze edebiyatla, resimle, fotoğrafla birlikte sinema filmlerinde de sıkça kullanılmıştır. Özellikle
ırklara dair temsillerin sunumu sinema filmlerinde en çok göze çarpan örneklerden olmuştur. Koloni
dönemi Fransız sineması tarafından hazırlanmış Pépé le Moko filmi görsel düzenlenişi açısından Afrikalı
ve Doğulu temsillerin olumsuz (ırkçı, ötekileştirici) kalıplar olarak sunulduğu filmlerin başında
yer almaktadır. Filmde sunulan oryantalist temsiller; öykü, karakter ve mekan açısından söylem analizi
yöntemiyle ortaya konmaya çalışılmıştır. Böylece Batılı gözüyle Doğulunun (ötekinin) nasıl yaratıldığı
ve nasıl etkileyici bir gerçeklik haline dönüştürüldüğü sergilenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Fransız Sineması, Oryantalizm, Temsil


Abstract: Orientalist Representation In French Cinema During Colonial Period; Movie Sample
of Pépé le Moko
Orientalism, for the West, is a description of Non-Western as ‘the others', according to their own needs,
perception and culture. Orientalism contains various ‘representations' that dictate world in large ways
to think. In the implementation of this mindset, the West makes the use of discourses in line with its
colonial purposes through concepts that emphasize its hierarchical superiority.
In the past, the colonial expressions suggesting that the West is superior and advanced while the East
is inferior and undeveloped have been used repeatedly in cinema as well as literature, painting and photography.
Especially, representations of races have been the most substantially exemplified in cinema.
The film Pépé le Moko of the French colonial period cinema is among the top movies where the African
and Eastern representations have been presented as negative (racist, othering) patterns in terms of its
visual structuring. The orientalist representations in the film were intended to reveal method in terms
of story, character and place through discourse analysis. Thus, it has been exhibited how the Eastern has
been created from the western point of view and as such, converted into a striking reality.

Key Words: French Cinema, Orientalism, Representation

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Can Güngör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Güngör, A. C. (2012). KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(42). https://doi.org/10.17064/iüifhd.58988
AMA Güngör AC. KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Eylül 2012;(42). doi:10.17064/iüifhd.58988
Chicago Güngör, Arif Can. “KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42 (Eylül 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.58988.
EndNote Güngör AC (01 Eylül 2012) KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42
IEEE A. C. Güngör, “KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42, Eylül 2012, doi: 10.17064/iüifhd.58988.
ISNAD Güngör, Arif Can. “KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42 (Eylül 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.58988.
JAMA Güngör AC. KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.58988.
MLA Güngör, Arif Can. “KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 42, 2012, doi:10.17064/iüifhd.58988.
Vancouver Güngör AC. KOLONİ DÖNEMİ FRANSIZ SİNEMASINDA ORYANTALİST TEMSİL; PÉPÉ LE MOKO FİLMİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(42).