Okul öncesi eğitimi, çocuğun temel yaşantısı ve okul yaşantısına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmasının yanı sıra, sanat alanlarına ilişkin etkinliklerle tanışması ve becerilerini geliştirmesi açısından da önem taşımaktadır. Bu araştırmada okul öncesi müzik eğitiminde öğretmen faktörünün ele alınması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim dalı 4. sınıfta Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar dersini almakta olan 15 kız öğrenci, 7 erkek öğrenci olmak üzere toplam 22 kişi ile 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 16’sı kız 5’i erkek olmak üzere toplam 21 kişi oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir çalışma olup, betimsel türde tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden görüşme yoluyla verilere ulaşılmıştır. Araştırma verilerine göre, müzik öğretmeni adaylarının % 82’si (18 kişi) okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapma konusunda istekli olduklarını, % 18’i (4 kişi) ise okul öncesi dönem çocuklarının eğitimine ilişkin bilgi ve becerilerini yeterli görmediklerini belirtmiştir. Okul öncesi eğitiminde müzik etkinlikleri sizce kimin tarafından verilmeli sorusuna okul öncesi öğretmen adaylarının % 42,9’u (9 kişi) müzik öğretmeni tarafından, % 42,9’u (9 kişi) ise okul öncesi öğretmeni tarafından verilmesi gerektiğini, araştırmaya katılanların % 14,2’si (3 kişi) ise her iki alanın birbirini tamamlayacağına ilişkin görüş belirtmişlerdir.
It is important that preschool education develops the skills because children meet artistic activities as well as they gain the knowledge and skills on the children’s everyday experience. This study wants to investigate the teacher’s role on preschool musical education. The study group of this research is composed of totally 22 undergraduates as 7 boys and 15 girls from 4th grade students lectured on Overall Approaches on preschool musical education in Department of Music Education, Fine Arts Education as well as completely 21 students from 3th grade as 16 girls and 5 boys in Preschool Teaching in Kazım Karabekir Faculty of Education at Ataturk University in the spring term for 2014-2015 academic year. The study makes use of expletory descriptive survey model and utilizes qualitative research design. An interview is used as gathering tool in qualitative analysis method of research. In this research, it is found that 85 % of applicant for music teacher (18 people) is willing to serve in preschool education institution while 18 % (4 people) is insufficient for their knowledge and skill. The research question is: Who should undertake musical activities in preschool education, 42,9 % (9 people) of prospective teachers replies as a music teacher and 42,9 % responds that preschool teachers should undertake 14,2 % expresses both field complement each other.
Müzik Eğitimi Okul Öncesi Dönemi Müzik Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenliği Sanat Musical Education Preschool Period Music Teaching Preschool Teaching Art
Journal Section | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | June 21, 2017 |
Acceptance Date | October 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 14 |