Uygarlık
tarihi boyunca tartışılan konulardan biri olan sanatçı, sanat eseri ve sanat
kavramı ilişkisi günümüzde, dünyanın küresel bir ağla birbirine bağlandığı
ortamda çok daha farklı bir boyuta taşınmıştır. Yeniden çoğaltıldığı çağda
aurasını ve biricikliğini kaybeden sanat eseri internetle birlikte farklı bir
aura kazanmış, farklı tartışmalar başlatmıştır. Kavramsal sanatla birlikte bir
derdi, mesajı olan sanat eserleri izleyicisi ile etkileşime girmeye
başlamıştır.Bu etkileşim izleyiciyi aynı zamanda sanat eserinin bir parçası
haline de getirmektedir. Kavramsal sanat eseri mesajı gündelik nesneleri,
ortamları kullanarak vermektedir. Grafiti gibi çoğunlukla vandalizm olarak
görülen ve yasal olmayan teknikler, toplumsal eleştiri mesajlarını çok daha
güçlü bir şekilde iletmektedirler. Güçlü mesajlar içeren tartışmalı eserler
sanat eksperleri ve kolleksiyonerler tarafından da yoğun ilgi
görmektedirler.Protest Sanat, Aktivist Sanat gibi başlıklarda incelenen bu
eserler, sanat galerilerine kabul edilen eserlerle yarışan maddi karşılıklar
bulmaktadırlar. Kitlesiyle sanat galerisinde değil sokakta buluşan bu eserler
internete yüklendikleri anda sayısız çoğalmakta, mekandan ve zamandan bağımsız
hale gelmektedirler.Uygulandıkları yerden silinip, kaldırılsalar dahi mesajlarını
tüm kullanıcılara iletmeyi sürdürürler.
Journal Section | Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | October 12, 2017 |
Acceptance Date | December 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 16 |