BibTex RIS Cite

HUZURUN RENGİ MAVİ

Year 2016, Volume: 6 Issue: 13, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

İnsanoğlu yaradılışının ilk günden beri kendini ifade etmek ve düşüncelerini başkalarına aktarmak için çeşitli yollar bulmuş ve bu yolları kullanmıştır. Zamanın ve mekânın ötesinde evrensel bir dili olan sanatta bunlardan biridir. Bu nedenle insanlığın ilkel dönemlerinden bu yana geçirmiş olduğu tüm süreçlerde sanatla kendini ifade eden birey için resim insanoğlunun sonlu yaşamındaki sonsuzluktur. Bu araştırmada renk olgusuna mavi başlığı altında değinilmiştir. İlk olarak fizikte rengin ne olduğu tanımlanmaya çalışılmış ve bu bağlamda mavi rengin özellikleri incelenmiştir. Ardından mavi rengin fizyolojik ve psikolojik etkilerine ve de toplumumuzdaki yerine kısaca değinilmiştir. Son olarak da resim sanatında mavi rengin kullanımı sanatçıların eserleri üzerinden irdelenmiş ve mavi rengin sanat serüveni gözler önüne serilmiştir. 

References

  • Aktürk, E. 2004. Resim Sanatında Renk-İçerik Form-İçerik İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Batur, E. 2004. İmgeleri Kim Dinler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bunyan, M. 2010. Art Blart. Exhibition: ‘Josef Albers: Innovation And Inspiration’ At The Hirshhorn Museum, Washington, D.C. (1 Nisan 2010).
  • Cage, J. 1999. Colour And Culture. C.S. Graphics: Singapore.
  • Chiazzari, Z. 1999. Colour. Element Books Inc: Usa.
  • Coşkun, N. 2006. Resim Sanatında Renk-Öz Bağıntıları. Sanatta Yeterlilik Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı: Eskişehir.
  • Demir, A. 1993. Temel Plastik Sanatlar Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Erbaş, Ö. 1996. Sanat Eğitiminde Renk Ve Renk Öğretim Yöntemleri. Sanatta Yeterlilik Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Ergüven, M. 2002. Yoruma Doğru. 2. Basım. İstanbul: Yky.
  • Florenski, P. 2001. Tersten Perspektif. Çev: Yeşim Tükel. 1. Basım. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Gombrıch, E. H. 1992. Sanatın Öyküsü. Çev: Bedrettin Cömert. 4. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Krausse, A. C. 2005. Rönesans’tan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Çev: Dilek Zaptçıoğlu. Literatür Yayıncılık.
  • Lynton, N. 2009. Modern Sanatın Öyküsü. Çev: Çapan, C., Öziş, S. Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • Panofsky, E. 1995. İkonografi Ve İkonoloji. Çev: Engin Akyürek. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Reyhan, T. 1983. İngiliz Gezginlere Göre Xvı. Yy’da İstanbul’da Hayat. Ankara.
  • Romanelli, G. 1997. Venice Art And Architecture.Könemann: Germany.
  • Soygüder Ş. 2007. Renklerden kırmızı, kırmızının diliyle duygusal okuryazarlı.
  • Sözen, M. Tanyeli, U. 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Yayınevi:İstanbul.
  • Tunalı, İsmail. 1992, Felsefenin Işığında Modern Resim. İkinci Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları, 1983.
  • Yılmaz, Ü. 1991. Renk Psikolojisi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 13, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

References

  • Aktürk, E. 2004. Resim Sanatında Renk-İçerik Form-İçerik İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Batur, E. 2004. İmgeleri Kim Dinler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bunyan, M. 2010. Art Blart. Exhibition: ‘Josef Albers: Innovation And Inspiration’ At The Hirshhorn Museum, Washington, D.C. (1 Nisan 2010).
  • Cage, J. 1999. Colour And Culture. C.S. Graphics: Singapore.
  • Chiazzari, Z. 1999. Colour. Element Books Inc: Usa.
  • Coşkun, N. 2006. Resim Sanatında Renk-Öz Bağıntıları. Sanatta Yeterlilik Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı: Eskişehir.
  • Demir, A. 1993. Temel Plastik Sanatlar Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Erbaş, Ö. 1996. Sanat Eğitiminde Renk Ve Renk Öğretim Yöntemleri. Sanatta Yeterlilik Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Ergüven, M. 2002. Yoruma Doğru. 2. Basım. İstanbul: Yky.
  • Florenski, P. 2001. Tersten Perspektif. Çev: Yeşim Tükel. 1. Basım. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Gombrıch, E. H. 1992. Sanatın Öyküsü. Çev: Bedrettin Cömert. 4. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Krausse, A. C. 2005. Rönesans’tan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Çev: Dilek Zaptçıoğlu. Literatür Yayıncılık.
  • Lynton, N. 2009. Modern Sanatın Öyküsü. Çev: Çapan, C., Öziş, S. Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • Panofsky, E. 1995. İkonografi Ve İkonoloji. Çev: Engin Akyürek. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Reyhan, T. 1983. İngiliz Gezginlere Göre Xvı. Yy’da İstanbul’da Hayat. Ankara.
  • Romanelli, G. 1997. Venice Art And Architecture.Könemann: Germany.
  • Soygüder Ş. 2007. Renklerden kırmızı, kırmızının diliyle duygusal okuryazarlı.
  • Sözen, M. Tanyeli, U. 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Yayınevi:İstanbul.
  • Tunalı, İsmail. 1992, Felsefenin Işığında Modern Resim. İkinci Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları, 1983.
  • Yılmaz, Ü. 1991. Renk Psikolojisi. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts
Authors

Meral Batur

Publication Date January 31, 2016
Submission Date November 30, 2015
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 13

Cite

APA Batur, M. (2016). HUZURUN RENGİ MAVİ. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(13).