Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 9 Issue: 19, 28 - 41, 30.06.2019
https://doi.org/10.16950/iujad.514132

Abstract

References

  • Akdur, T. E., H. Bal, Ö. Çoban, N. Sarımanoğlu, M. Sayın, E. Ulutan, Z. Sayın (2016). STEM Eğitim Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Akgündüz, D., M. Aydeniz, G. Çakmakçı, B. Çavaş, M. S. Çorlu, T. Öner, S. Özdemir (2015). STEM Eğitimi Türkiye Raporu. Akgündüz, D. ve H. Ertepınar (Ed). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
  • Platz, J. (2007, 3 Eylül). How do you turn STEM into STEAM? Add the Arts!. Erişim Adresi: http://www.ikzadvisors.com/wp-content/uploads/2009/09/STEM-+-ARTS-STEAM.pdf
  • Seren, S. ve E. Veli (2018). 2005 Yılı İtibariyle Değişen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında STEM Eğitimine Yer Verilme Düzeylerinin Karşılaştırılması. Journal Of STEAM Education Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, Haziran (1.Sayı, 1.Cilt). ss. 24-47.

STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ

Year 2019, Volume: 9 Issue: 19, 28 - 41, 30.06.2019
https://doi.org/10.16950/iujad.514132

Abstract

STEAM, bilim (science), teknoloji
(technology), mühendislik (engeenering), sanat (arts) ve matematik
(mathematics) kelimelerinin baş harflerinin bileşiminden oluşan bir kavramdır.
Ekonomik refah ve iyi bir yaşam için geleceğe yatırım yapmanın yollarından biri
olarak görülen STEAM, birçok değişkeni içeren eğitim yaklaşımına sahiptir. Bu
eğitim, okullarda her öğrenciye bir bilgisayar verilerek gerçekleştirilebildiği
gibi, okul sonrası STEAM topluluklarında da uygulanabilmektedir. Hatta STEAM
müfredatları dahi hazırlanmaktadır. Ayrıca robotik uygulamalar, kendi cihazını
geliştir veya proje odaklı üretim gibi birçok süreç, bu eğitim yaklaşımının bir
parçası olmaktadır. STEAM eğitimi okul öncesinden doktora düzeyine kadar birçok
safhada verilmektedir. 1950’li yılların sonunda STEM olarak ortaya çıkan ancak
son yıllarda STEAM olarak bilinen bu kavram, çok önemli bir alan olan sanatı da
içerisine katmıştır. Çünkü dört alanı (bilim, teknoloji, mühendislik ve
matematik) içeren STEM, yaratıcılık ve inovasyon süreci açısından eksik
kalmıştır. Bu araştırmada bu konu üzerinde durulmuştur.



Bu araştırma, ilgili literatürün taranması ve bir
uygulama örneğinin incelenmesi ile gerçekleştirilmiştir.



STEAM eğitimi, insanların sanatsal düşünerek daha iyi
matematikçiler, mühendisler ve bilim adamları olabileceğini öne sürmektedir.
Dolayısı ile sanat, bilimin, teknolojinin, mühendisliğin ve matematiğin bir
tamamlayıcısıdır denilebilir. STEAM eğitimi için sanat, çok yönlü bir eğitimi
sağlamaktadır.
STEAM eğitim
yaklaşımının, ülke veya toplumların birçok açıdan gelişebilmesi ve rekabet
edebilmesi için uygulanması gereken bir eğitim yaklaşımıdır. 

References

  • Akdur, T. E., H. Bal, Ö. Çoban, N. Sarımanoğlu, M. Sayın, E. Ulutan, Z. Sayın (2016). STEM Eğitim Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Akgündüz, D., M. Aydeniz, G. Çakmakçı, B. Çavaş, M. S. Çorlu, T. Öner, S. Özdemir (2015). STEM Eğitimi Türkiye Raporu. Akgündüz, D. ve H. Ertepınar (Ed). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
  • Platz, J. (2007, 3 Eylül). How do you turn STEM into STEAM? Add the Arts!. Erişim Adresi: http://www.ikzadvisors.com/wp-content/uploads/2009/09/STEM-+-ARTS-STEAM.pdf
  • Seren, S. ve E. Veli (2018). 2005 Yılı İtibariyle Değişen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında STEM Eğitimine Yer Verilme Düzeylerinin Karşılaştırılması. Journal Of STEAM Education Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, Haziran (1.Sayı, 1.Cilt). ss. 24-47.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts
Authors

Levent Mercin

Publication Date June 30, 2019
Submission Date January 17, 2019
Acceptance Date July 11, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 19

Cite

APA Mercin, L. (2019). STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 9(19), 28-41. https://doi.org/10.16950/iujad.514132