Yıl 2019, Cilt 9 , Sayı 19, Sayfalar 28 - 41 2019-06-30

STEAM, bilim (science), teknoloji (technology), mühendislik (engeenering), sanat (arts) ve matematik (mathematics) kelimelerinin baş harflerinin bileşiminden oluşan bir kavramdır. Ekonomik refah ve iyi bir yaşam için geleceğe yatırım yapmanın yollarından biri olarak görülen STEAM, birçok değişkeni içeren eğitim yaklaşımına sahiptir. Bu eğitim, okullarda her öğrenciye bir bilgisayar verilerek gerçekleştirilebildiği gibi, okul sonrası STEAM topluluklarında da uygulanabilmektedir. Hatta STEAM müfredatları dahi hazırlanmaktadır. Ayrıca robotik uygulamalar, kendi cihazını geliştir veya proje odaklı üretim gibi birçok süreç, bu eğitim yaklaşımının bir parçası olmaktadır. STEAM eğitimi okul öncesinden doktora düzeyine kadar birçok safhada verilmektedir. 1950’li yılların sonunda STEM olarak ortaya çıkan ancak son yıllarda STEAM olarak bilinen bu kavram, çok önemli bir alan olan sanatı da içerisine katmıştır. Çünkü dört alanı (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) içeren STEM, yaratıcılık ve inovasyon süreci açısından eksik kalmıştır. Bu araştırmada bu konu üzerinde durulmuştur.

Bu araştırma, ilgili literatürün taranması ve bir uygulama örneğinin incelenmesi ile gerçekleştirilmiştir.

STEAM eğitimi, insanların sanatsal düşünerek daha iyi matematikçiler, mühendisler ve bilim adamları olabileceğini öne sürmektedir. Dolayısı ile sanat, bilimin, teknolojinin, mühendisliğin ve matematiğin bir tamamlayıcısıdır denilebilir. STEAM eğitimi için sanat, çok yönlü bir eğitimi sağlamaktadır. STEAM eğitim yaklaşımının, ülke veya toplumların birçok açıdan gelişebilmesi ve rekabet edebilmesi için uygulanması gereken bir eğitim yaklaşımıdır. 

STEAM Eğitimi, Eğitim, Sanat, Yaratıcılık
  • Akdur, T. E., H. Bal, Ö. Çoban, N. Sarımanoğlu, M. Sayın, E. Ulutan, Z. Sayın (2016). STEM Eğitim Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Akgündüz, D., M. Aydeniz, G. Çakmakçı, B. Çavaş, M. S. Çorlu, T. Öner, S. Özdemir (2015). STEM Eğitimi Türkiye Raporu. Akgündüz, D. ve H. Ertepınar (Ed). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
  • Platz, J. (2007, 3 Eylül). How do you turn STEM into STEAM? Add the Arts!. Erişim Adresi: http://www.ikzadvisors.com/wp-content/uploads/2009/09/STEM-+-ARTS-STEAM.pdf
  • Seren, S. ve E. Veli (2018). 2005 Yılı İtibariyle Değişen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında STEM Eğitimine Yer Verilme Düzeylerinin Karşılaştırılması. Journal Of STEAM Education Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, Haziran (1.Sayı, 1.Cilt). ss. 24-47.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Yayımlanma Tarihi Haziran 2019
Bölüm Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts
Yazarlar

Yazar: Levent Mercin
Kurum: KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 17 Ocak 2019
Yayımlanma Tarihi : 30 Haziran 2019

Bibtex @araştırma makalesi { iujad514132, journal = {İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi}, issn = {1309-9876}, eissn = {1309-9884}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {9}, pages = {28 - 41}, doi = {10.16950/iujad.514132}, title = {STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ}, key = {cite}, author = {Mercin, Levent} }
APA Mercin, L . (2019). STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi , 9 (19) , 28-41 . DOI: 10.16950/iujad.514132
MLA Mercin, L . "STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ". İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi 9 (2019 ): 28-41 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/iujad/issue/47468/514132>
Chicago Mercin, L . "STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ". İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi 9 (2019 ): 28-41
RIS TY - JOUR T1 - STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ AU - Levent Mercin Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.16950/iujad.514132 DO - 10.16950/iujad.514132 T2 - İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 28 EP - 41 VL - 9 IS - 19 SN - 1309-9876-1309-9884 M3 - doi: 10.16950/iujad.514132 UR - https://doi.org/10.16950/iujad.514132 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ %A Levent Mercin %T STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ %D 2019 %J İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi %P 1309-9876-1309-9884 %V 9 %N 19 %R doi: 10.16950/iujad.514132 %U 10.16950/iujad.514132
ISNAD Mercin, Levent . "STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ". İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi 9 / 19 (Haziran 2019): 28-41 . https://doi.org/10.16950/iujad.514132
AMA Mercin L . STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 2019; 9(19): 28-41.
Vancouver Mercin L . STEAM EĞİTİMİNDE SANATIN YERİ. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 2019; 9(19): 41-28.