Burada ta1t1§maya ac;mak istedigim konular c;eviri boliimlerinin amac;- lan, bu boliimlerin adlandmlmas1 ve kapsam1 tizerinde yogunla§1yor. Bu c;ah§mamn 91kI§ noktas1 bir c;eviri programm1 gtintin ko§ullanna uygun olarak yap1land!fma c;ah§malarmda ortaya 91kan sorular/sorunlar olmu§- tur. Bu sorular/sorunlar oncelikle boyle bir programm amac1 konusunda
ortaya 91kmaktad!f. Dniversitelerin Mtitercim-Terctimanhk boliimlerinin tamtim yaz1lannda bu programlann kurulu§ amacmm mtitercim ve terctimanlar yeti§tirmek oldugu belirtilmektedir. Belki aslmda diger boliimlerde de yer alan benzer amac;lar sonucu, belki de toplumumuzda yaygm olarak bulunan bu tiniversite diplomas1yla meslek ve i§ sahibi olma beklentisi bizlere de bu boliimlerin tek ve esas amacmm c;evirmen yeti§tirmek oldugu dti§tincesini vermekte. l§in bir ba§ka yam da, ozellikle sosyal bilim- /ler alanmdaki boliimlerden mezun bir ogrencinin egitimi s1rasmda edindigi bilgilerden yararlanarak ve bunlan kullanarak degi§ik alanlarda c;ah§- masmm normal gortiliirken, bir c;eviri boliimti mezununun c;evirmen olarak c;ah§(a)mamasmm ba§ans1zhk olarak alg1lanabilmesi. Aslmda bunun temelinde Mla c;evirinin, daha dogrusu c;eviribilimin, c;ok sm1rh ve dar bir alan olarak gortinmesinin ve bu alanda sadece c;eviri uygulamasmm ogrenilecegi ve bunun sonucu da sadece c;evirmen olunabilecegi gibibir kamnm oldugunu dti§tintiyorum.
Burada ta1t1§maya ac;mak istedigim konular c;eviri boliimlerinin amac;- lan, bu boliimlerin adlandmlmas1 ve kapsam1 tizerinde yogunla§1yor. Bu c;ah§mamn 91kI§ noktas1 bir c;eviri programm1 gtintin ko§ullanna uygun olarak yap1land!fma c;ah§malarmda ortaya 91kan sorular/sorunlar olmu§- tur. Bu sorular/sorunlar oncelikle boyle bir programm amac1 konusunda
ortaya 91kmaktad!f. Dniversitelerin Mtitercim-Terctimanhk boliimlerinin tamtim yaz1lannda bu programlann kurulu§ amacmm mtitercim ve terctimanlar yeti§tirmek oldugu belirtilmektedir. Belki aslmda diger boliimlerde de yer alan benzer amac;lar sonucu, belki de toplumumuzda yaygm olarak bulunan bu tiniversite diplomas1yla meslek ve i§ sahibi olma beklentisi bizlere de bu boliimlerin tek ve esas amacmm c;evirmen yeti§tirmek oldugu dti§tincesini vermekte. l§in bir ba§ka yam da, ozellikle sosyal bilim- /ler alanmdaki boliimlerden mezun bir ogrencinin egitimi s1rasmda edindigi bilgilerden yararlanarak ve bunlan kullanarak degi§ik alanlarda c;ah§- masmm normal gortiliirken, bir c;eviri boliimti mezununun c;evirmen olarak c;ah§(a)mamasmm ba§ans1zhk olarak alg1lanabilmesi. Aslmda bunun temelinde Mla c;evirinin, daha dogrusu c;eviribilimin, c;ok sm1rh ve dar bir alan olarak gortinmesinin ve bu alanda sadece c;eviri uygulamasmm ogrenilecegi ve bunun sonucu da sadece c;evirmen olunabilecegi gibibir kamnm oldugunu dti§tintiyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2014 |
Submission Date | August 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 15 |