BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 3 Issue: 30, 275 - 295, 03.12.2015

Abstract

-

Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme

Year 2015, Volume: 3 Issue: 30, 275 - 295, 03.12.2015

Abstract

Bir olguyu veya konuyu incelerken bize bir dünya görüşü sunan paradigma- lar; işlevselci, radikal yapısalcı, yorumsamacı ve radikal hümanist paradigma olmak üzere dört başlık altında toplanmaktadır. Sahip olduğu varsayımlarla, konunun de- rinlemesine incelenmesine imkân sağlayan paradigmalar, belirli bir alanda veya konu- da egemenlik kurmak isterler. Bunun sonucunda “paradigma savaşları” ortaya çıkar. Politikaya benzetilen bu savaş halinde, iyi olan paradigma değil, destekçisi çok olan paradigmanın kazanması temel sorunu oluşturmaktadır. Bununla birlikte modern sosyolojide tek bir paradigmanın bir alana hâkim olduğunu söylemek çok zordur. Her bir paradigmanın savunucusunun bir olguyu, savunduğu paradigmanın varsayımla- rıyla açıklamasının olası olmadığı da göz önüne alınacak olursa, bir olguya çoklu para- digma açısından bakmanın daha doğru olacağı söylenebilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, eğitim sisteminin ve okulların, çoklu paradigma açısından incelenmesidir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selahattin Turan This is me

Yasir Armağan This is me

Esra Çakmak This is me

Publication Date December 3, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 30

Cite

APA Turan, S., Armağan, Y., & Çakmak, E. (2015). Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul University Journal of Sociology, 3(30), 275-295. https://doi.org/10.16917/sd.60197
AMA Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul University Journal of Sociology. December 2015;3(30):275-295. doi:10.16917/sd.60197
Chicago Turan, Selahattin, Yasir Armağan, and Esra Çakmak. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul University Journal of Sociology 3, no. 30 (December 2015): 275-95. https://doi.org/10.16917/sd.60197.
EndNote Turan S, Armağan Y, Çakmak E (December 1, 2015) Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul University Journal of Sociology 3 30 275–295.
IEEE S. Turan, Y. Armağan, and E. Çakmak, “Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”, İstanbul University Journal of Sociology, vol. 3, no. 30, pp. 275–295, 2015, doi: 10.16917/sd.60197.
ISNAD Turan, Selahattin et al. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul University Journal of Sociology 3/30 (December 2015), 275-295. https://doi.org/10.16917/sd.60197.
JAMA Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul University Journal of Sociology. 2015;3:275–295.
MLA Turan, Selahattin et al. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul University Journal of Sociology, vol. 3, no. 30, 2015, pp. 275-9, doi:10.16917/sd.60197.
Vancouver Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul University Journal of Sociology. 2015;3(30):275-9.