BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 30, 275 - 295, 03.12.2015

Öz

-

Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 30, 275 - 295, 03.12.2015

Öz

Bir olguyu veya konuyu incelerken bize bir dünya görüşü sunan paradigma- lar; işlevselci, radikal yapısalcı, yorumsamacı ve radikal hümanist paradigma olmak üzere dört başlık altında toplanmaktadır. Sahip olduğu varsayımlarla, konunun de- rinlemesine incelenmesine imkân sağlayan paradigmalar, belirli bir alanda veya konu- da egemenlik kurmak isterler. Bunun sonucunda “paradigma savaşları” ortaya çıkar. Politikaya benzetilen bu savaş halinde, iyi olan paradigma değil, destekçisi çok olan paradigmanın kazanması temel sorunu oluşturmaktadır. Bununla birlikte modern sosyolojide tek bir paradigmanın bir alana hâkim olduğunu söylemek çok zordur. Her bir paradigmanın savunucusunun bir olguyu, savunduğu paradigmanın varsayımla- rıyla açıklamasının olası olmadığı da göz önüne alınacak olursa, bir olguya çoklu para- digma açısından bakmanın daha doğru olacağı söylenebilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, eğitim sisteminin ve okulların, çoklu paradigma açısından incelenmesidir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Turan Bu kişi benim

Yasir Armağan Bu kişi benim

Esra Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Turan, S., Armağan, Y., & Çakmak, E. (2015). Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(30), 275-295. https://doi.org/10.16917/sd.60197
AMA Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Aralık 2015;3(30):275-295. doi:10.16917/sd.60197
Chicago Turan, Selahattin, Yasir Armağan, ve Esra Çakmak. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 30 (Aralık 2015): 275-95. https://doi.org/10.16917/sd.60197.
EndNote Turan S, Armağan Y, Çakmak E (01 Aralık 2015) Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 30 275–295.
IEEE S. Turan, Y. Armağan, ve E. Çakmak, “Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 30, ss. 275–295, 2015, doi: 10.16917/sd.60197.
ISNAD Turan, Selahattin vd. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/30 (Aralık 2015), 275-295. https://doi.org/10.16917/sd.60197.
JAMA Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2015;3:275–295.
MLA Turan, Selahattin vd. “Türk Eğitim Sisteminde Okullar Ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 30, 2015, ss. 275-9, doi:10.16917/sd.60197.
Vancouver Turan S, Armağan Y, Çakmak E. Türk Eğitim Sisteminde Okullar ve Dershaneler: Çoklu Paradigma Açısından Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2015;3(30):275-9.