-
Bu araştırmada Türkiye’de Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim
Dalı (EYTPE) doktora programlarında 1986-2010 yılları arasında tamamlanan tezlerin
eğitim sosyolojisi kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın Türkiye’de eğitim
sosyolojisi ile eğitim yönetimi ilişkisini ortaya koyması; eğitim yöneticilerinin toplumbilimsel
araştırmalardaki yerinin belirlenmesi ve Türkiye’deki sosyoloji bölümleri dışındaki fakülte ve
enstitülerde yapılmış doktora düzeyindeki eğitim sosyolojisi tezlerinin tespit edilebilmesi açı-
sından önemli olduğu düşünülmektedir.
Nitel araştırma yöntemlerine göre yapılandırılmış olan çalışmada, “doküman analizi” tekniği
kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde, Ulusal Tez Merkezi’nde kaydı bulunan EYTPE programlarında
tamamlanan doktora tezlerinin listesi çıkarılmış; araştırmacılar tarafından belirlenen
kriterlere göre eğitim sosyolojisiyle ilgili olanlar seçilmiş; elektronik ortamda tam ve özet
metinlerine ulaşılabilen tezler araştırmacılar tarafından düzenlenen inceleme formları aracılı-
ğıyla araştırma konusu, araştırma modeli, başlık, amaç, alt amaçlar, ölçme aracı, veri toplama
türü, evren, örneklem, veri analiz yöntemi, sonuç ve öneriler açısından sınıflandırılarak, frekans
(f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir.
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi ABD eğitim sosyolojisi doktora tezleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 30 |