Günümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi, hizmet sektöründe
de kalite önemli bir yere sahiptir. Çünkü kaliteyle birlikte işletmeler rekabet
seviyelerini yükseltmekte, pazar paylarını arttırmakta, iyi mal ve hizmet
sunmakta, düzgün imaj oluşturabilmektedirler. Bir hizmet işletmesinin kalite
konusunda hangi seviyede olduğunu bilmesi ve hizmet kalitesinin müşteriler
tarafından nasıl algılandığının öğrenilmesi, kalitenin geliştirilmesi açısından
oldukça önemlidir. Bu çalışmada, hizmet sektörü içinde önemli pay sahibi
bankaların, hizmet kalitesinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Balıkesir
ili Bigadiç ilçesinde hizmet veren 5 farklı bankanın her biri için rassal
olarak seçilen 40 müşterisine, toplamda 200 banka müşterisine anket uygulanmış
ve müşterilerin demografik özelliklerinin yanında, banka tercihlerinde etkili
olduğu düşünülen fiziki unsurlar, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati
konusundaki görüşleri elde edilmiştir. Çalışmada müşterilerin demografik
özellikleri ile hizmet kalitesini etkileyen faktör algıları arasındaki
ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Uygulamadan elde edilen bu veriler
faktör analizi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda bankaların hizmet
kalitesini, müşterilerin demografik özelliklerine bağlı olarak arttırmaya
çalışması, müşterilerin bankada verilen hizmetleri daha kaliteli olarak
algılamasını sağlayacağı düşünülmektedir.
Likewise in all sectors today,
quality plays an important role in service sector either. With the improvement
of quality, organizations will be able to upgrade their competence levels,
increase their market shares, offer better goods and services and have a better
reputation among customers. For the improvement of quality, it is highly
important for a service organization to know its quality level and how it has
been appreciated by customers. In this study, it is aimed to evaluate the
service quality of banks, which show an enormous importance in service sector.
For this purpose, a survey has been conducted for 200 customers of 5 different
banks in Balıkesir Bigadiç. In addition to demographical data of customers, the
views of customers have also been collected about tangibles, reliability, responsiveness,
assurances and empathy in the choice of a bank. In the study, it is aimed to
find out the relations between the demographical properties and perceptions of
customers that can affect service quality. Factor analysis method has chosen to
data gathered from questionnaires. As a result, it has been thought that
customers may appreciate the service of a bank if a bank try to improve their
service quality according to demographical properties of customers.
Subjects | Business Administration |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2017 |
Submission Date | March 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |