Bu çalışmanın amacı işgörenlerin dijital okuryazarlık algıları ve dijital teknolojilere erişim motivasyonu ilişkisi üzerinde Dijital Liderliğin düzenleyicilik (moderatör) etkisini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak beyaz yakalı çalışanlar üzerinde anket aracılığıyla bilgiler toplanmış ve ilgili analizler yapılmıştır. Nicel bir araştırma olarak tasarımlanmış çalışmada güvenilirlik analizleri, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, korelasyon analizleri, basit regresyon analizleri ve hiyerarşik regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda işgörenlerin dijital okuryazarlık algıları ve dijital teknolojilere erişim motivasyonu ilişkisi üzerinde dijital liderliğin düzenleyicilik etkisi olduğu bulgulanmıştır. Literatür taraması sonuçlarına dayalı olarak benzer bir çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Dolayısıyla araştırma özgün sonuçlar ortaya koymaktadır. Bununla birlikte uygulamacılar açısından da önemli sonuçlara işaret etmektedir.
dijitalleşme Dijital Okuryazarlık Dijital Teknolojilere Erişim Motivasyonu Dijital Liderlik
yok
yok
yok
The aim of this study is to investigate the moderator effect of Digital Leadership on the relationship between employees' perceptions of digital literacy and their motivation to access digital technologies. For this purpose, data was collected on white-collar employees through questionnaires and related analyzes were made. In the research, reliability analyzes, exploratory and confirmatory factor analyzes, correlation analyzes, simple regression analyzes and hierarchical regression analyzes were performed. As a result of the analyzes, it has been found that digital leadership has a moderator effect on the relationship between employees' digital literacy perceptions and their motivation to access digital technologies. Based on the results of the literature review, it was seen that no similar study was conducted. Therefore, the research reveals original results. However, it also points to important results for practitioners.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | August 1, 2022 |
Publication Date | August 1, 2022 |
Submission Date | March 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |
Before uploading your article to the system, make sure to use the templates and spelling rules. The referee process will not be started for the works that do not comply with the spelling rules.