Bu çalışmada; evlilik uyumu konu alınarak yazılmış doktora ve tıpta uzmanlık tezleri incelenmiştir. Bu çalışmanın amaç kısmında bazı sorular mevcuttur. Bu sorulara çalışmanın bulgular kısmında yanıt verilmiştir. Evlilik uyumu kısaca şu şekilde tanımlanmaktadır: farklı kişilik özelliklerine sahip iki bireyin mutlu, karşılıklı anlaşmalı bir düzen oluşturulduğu, müşterek bir şekilde beraber ilerlemektir. Evlilikte uyum, evli bireylerin başkaları ile uyumuna da katkı sağlamaktadır. YÖKTEZ veri tabanından yapılan araştırma sonucu evlilikte uyum konusunda yazılmış toplam 28 adet tez olduğu görülmüştür. Ancak etik izinler dolayısıyla izinli olmayan 3 tez araştırmaya dahil edilememiş olup, evlilikte uyum konusunda yapılmış 25 araştırma ile çalışılmıştır. Yapılan bu çalışmaların sayısının düşük oranda olması dikkat çekmektedir. Evlilikte uyum konusunda yapılan bu çalışmalarda konular, tezlerin seviyeleri, yılları, dilleri, üniversiteler, enstitüler, anabilim dalları, yazarların cinsiyetleri, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, istatistiki analizleri, kaynak türleri, tezlerin illere göre dağılımı ve tez danışmanlarının unvanları incelenmiştir.
In this study, doctoral and medical theses written on marital harmony are examined. There are several questions in the purpose part of this study. These questions are answered in the findings section of the study. Harmony in marriage is briefly defined as follows: it is a path that two individuals with different personality traits are happy, mutually agreed, create order and go together in a common way. marital harmony also contributes to the harmony of married individuals with others. As a result of the research conducted from the Higher Education Council Thesis Center database, it was seen that there were 28 theses written on marital harmony. However, 3 theses could not be included in the study due to ethical permissions, and 25 studies were conducted about marital harmony. It is noteworthy that the number of these studies is too low. In these studies on marital harmony; subjects, levels, years, languages of theses, universities, institutes, departments, authors' gender, research methods, data collection tools, statistical analysis, resource types, distribution of theses by provinces, and titles of thesis advisors also were examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |