Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ağır metal konusundaki bilgi durumlarının belirlenmesidir. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2019-2020 eğitim- öğretim yılında Temel Eğitim Bilimleri Okul Öncesi Öğretmenliği Ve Sınıf Eğitimi bölümlerinde öğrenim görmekte olan 523 öğrenciyle yapılmıştır. Verilerin analizinde Ki kare testi kullanılmıştır. p<0.05 anlamlı kabul edilmiştir. Öğrencilerin %78.2’si ağır metali duyduklarını, %69.4’ü ağır metalin bir kimyasal/katkı maddesi olduğunu ifade etti. Ağır metalin zararlı olduğunu ifade edenlerin oranı ise %73.6 idi. Öğretmen adayı öğrencilerin ağır metal hakkında belirli bir bilgi birikimine sahip oldukları ancak bu bilginin yüzeysel olduğu ve yeterli olmadığı tespit edilmiştir.
-
-
-
The aim of this study is to determine the knowledge of university students about heavy metal. This descriptive study was conducted with 523 students studying at Yozgat Bozok University Faculty of Education in the 2019-2020 academic year, in the departments of basic education sciences, preschool teaching and classroom education. Chi-square test was used in the analysis of the data. p <0.05 was considered significant. Of the students 78.2% stated that they heard about heavy metal, them of 69.4% of stated that heavy metal is a chemical / additive. The rate of thos who stated that heavy metal is harmful was 73.6%. As a result of the research, it was determined that the teacher candidates have a certain knowledge about heavy metal, but this knowledge is superficial and not sufficient.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | March 20, 2021 |
Acceptance Date | April 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |