Havacılık sektöründe kullanılan kompozit malzemeler genel olarak karbon fiber takviyeli plastikler, cam fiber takviyeli plastikler ve aramidlerdir. Bu çalışmada avantajlarından dolayı sıklıkla kullanılan, karbon fiberle güçlendirilmiş plastik malzemelerin (CFRP) üretim, montaj veya servis ömrü boyunca çıkan uygunsuzlukları gidermek amaçlı kullanılan tamir yöntemleri ele alınmıştır. Havacılık sektöründe en yaygın kullanılmakta olan tamir yöntemlerinden 3 tanesi açılı açma (scarf), basamak şeklinde açma (step) ve üst üste bindirme (overlap) yöntemleridir. Yapılan çalışmada bu tamir yöntemlerinden ve kullanılan muayene yöntemlerinden genel olarak bahsedilmiştir. Ayrıca, hasarlı bir parça üzerinde basamak şeklinde açma ve açılı açma yöntemlerinin uygulanışı ayrıntılı bir şekilde gösterilmiştir.
Barlas, Y. (2018). Boeingleri-yildirimdan-koruyan-kumas-turklerden-2254150-ekonomi.
Alındığı yer https://www.haberturk.com/boeingleri-yildirimdan-koruyan-kumas-turklerden-2254150-
ekonomi
Boeing Company (1996), “Advanced Composite Repair for Engineers- Inspection”.
Boeing Company (2012), B737-800 Nondestructive Testing Manuel.
Edwards T. (2008) Composite materials revolutionise aerospace engineering. Ingenia, 36:24–
28. Alındığı yer https://www.ingenia.org.uk/ingenia/issue-36/composite-materials-revolutioniseaerospace-engineering
H. Ercan, A. B. (2011). Uçak Sanayiinde Kullanılan Balpeteği Kompozitlerin Tahribatsız
Muayeneleri Ve Tamiri. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), (pp. 521-
526). Elazığ.
Hale J. (2006) Boeing 787 from the ground up. Aero Magazine Boeing, 24 (4):17–23. Alındığı
yer https://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_4_06/article_04_1.html
Mangalgiri P.D. (1999) Composite materials for aerospace applications. Bulletin of
Materials Science, 22(3):657–664. doi: 10.1007/BF02749982
Soutis, C. (2005). Carbon fiber reinforced plastics in aircraft construction. Materials Science
and Engineering: A, 412(1–2), 171–176. doi:10.1016/j.msea.2005.08.064
Barlas, Y. (2018). Boeingleri-yildirimdan-koruyan-kumas-turklerden-2254150-ekonomi.
Alındığı yer https://www.haberturk.com/boeingleri-yildirimdan-koruyan-kumas-turklerden-2254150-
ekonomi
Boeing Company (1996), “Advanced Composite Repair for Engineers- Inspection”.
Boeing Company (2012), B737-800 Nondestructive Testing Manuel.
Edwards T. (2008) Composite materials revolutionise aerospace engineering. Ingenia, 36:24–
28. Alındığı yer https://www.ingenia.org.uk/ingenia/issue-36/composite-materials-revolutioniseaerospace-engineering
H. Ercan, A. B. (2011). Uçak Sanayiinde Kullanılan Balpeteği Kompozitlerin Tahribatsız
Muayeneleri Ve Tamiri. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), (pp. 521-
526). Elazığ.
Hale J. (2006) Boeing 787 from the ground up. Aero Magazine Boeing, 24 (4):17–23. Alındığı
yer https://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_4_06/article_04_1.html
Mangalgiri P.D. (1999) Composite materials for aerospace applications. Bulletin of
Materials Science, 22(3):657–664. doi: 10.1007/BF02749982
Soutis, C. (2005). Carbon fiber reinforced plastics in aircraft construction. Materials Science
and Engineering: A, 412(1–2), 171–176. doi:10.1016/j.msea.2005.08.064
There are 8 citations in total.
Details
Primary Language
Turkish
Subjects
Mechanical Engineering, Composite and Hybrid Materials
Akpınar, B., Uluoğlu, A., & Sonat, E. (2023). Havacılık Sektöründe Kullanılan Karbon Fiber Takviyeli Polimer (CFRP) Kompozitlerin Tamiri. Havacılık Ve Uzay Çalışmaları Dergisi, 3/4(2/1), 57-68. https://doi.org/10.52995/jass.1286831