Yerli Amerikalı kültürel bağlamından beslenen Louise Erdrich’in Tracks eseri, olayların “öteki” ya da alternatif versiyonlarını yansıtır ve belli sosyal, kültürel ve dinsel uygulamaları takip edenlerin bakış açısından resmi tarihin boşluklarını ya da sessizliğini doldurmaya çalışır. Erdrich, büyü ya da doğaüstü unsurları, gerçekçi bir dünya görüşünü altüst etmek ve sömürgeci üstünlüğe direnmek için bir araç olarak kullanmıştır. Bu makale, Tracks’in, Yerli Amerikalı kadınlara büyü aracılığıyla ses vererek, tarihin veya gerçekliğin alternatif versiyonlarına ve geçmiş ile hafızayı anlamaya odaklandığını gösterir. Ayrıca Erdrich’in kadın karakterlerini, kadınların ötekileştirilmesine ve beyaz üstünlüğüne karşı koymak için büyünün gücüyle nasıl donattığını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu bakış açısından, Erdrich’in büyüsel gerçekçiliği açıkça politik bir amaca hizmet eder.
Louise Erdrich’s Tracks, which is rooted in Native American cultural context, expresses the ‘other’ or alternative version(s) of events and attempts to fill in fissures or silence of official history from the contexts of the followers of particular social, cultural and religious practices of reality. Erdrich has employed magic or the supernatural to subvert a realist worldview and to resist colonial supremacy. The article aims to show that by giving Native American women a voice using magic, Tracks is centered on the alternative version(s) of history or reality and the notion of comprehending the past and memory. The article also aims to show how Erdrich equips her female characters with the power of magic to resist female marginalization and protest white supremacy. From this perspective, Erdrich’s magical realism serves a political purpose.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | North American Language, Literature and Culture, Literary Studies (Other), Women's Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | July 16, 2024 |
Acceptance Date | November 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 62 |
JAST - Journal of American Studies of Turkey