Research Article
BibTex RIS Cite

Kış turizmine katılanların beklentileri ve algı düzeylerinin değerlendirilmesi: Davraz Kayak Merkezi örneği

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 50 - 63

Abstract

Kış turizmi, kayak merkezleri ve çevresi için önemli bir ekonomik faktördür. Bu önem doğrultusunda kış turizmine katılanların destinasyon seçim unsurları, motivasyonları ve konuya yönelik trendler çeşitli örneklemlerde sıklıkla incelenmektedir. Kış destinasyonlarında rekabetin yoğunlaşmasına rağmen katılımcıların kayak merkezleri için beklentileri ve algılarının karşılaştırılmasına yönelik araştırmaların sınırlı kaldığı görülmektedir. Literatürdeki eksikliği gidermeye yönelik bu çalışmada temel olarak Isparta Davraz Kayak Merkezinde kış turizmi katılımcılarının sunulan hizmetlere yönelik beklenti ve algı farklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 314 kış turizmi katılımcısından yüz yüze elde edilen anketler analiz edilmiştir. Analizlerde öne çıkan sonuçlar olarak, güvenlik konusunda olumsuz bir algı çıkmamıştır. Fakat tesis kategorisinde incelenen tüm ifadelerin beklentinin altında kaldığı tespit edilmiştir.

References

  • Akdemir, N. (2019). Kış turizm merkezlerinde çevre duyarlılığı, yaklaşım ve çözümler: Palandöken otelleri örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-16.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif turizm, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Alexandris, K., Dimitriadis, N. ve Markata D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? an exploratory study in the hotel sector in greece, Managing Service Quality, 12(4), 224-231
  • An, H., Xiao, C., & Ding, M. (2019). The spatial pattern of ski areas and its driving factors in China: a strategy for healthy development of the ski industry. Sustainability, 11(11), 3138.
  • Ataş, İ., (2016). Kayak merkezi müşterilerinin memnuniyet düzeyi ve beklentileri: Kayseri Erciyes kayak merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ayaz, N., & Apak, Ö. C. (2017). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat davranışları: Erciyes Kayak Merkezi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Aydoğdu, A., Koç, Y. Z., & Koç, D. E. (2018). Yerli ziyaretçilerin Ilgaz Dağı destinasyonunu tekrar ziyaret etme niyetleri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 207-226.
  • Barlas, A., Mantis, K., & Koustelios, A. (2010). Achieving positive word-of-mouth communication: The role of perceived service quality in the context of Greek ski centres. World Leisure Journal, 52(4), 290-297.
  • Bozdemir, E., & Şengül, S. (2021). Kış turizmi üzerine bir literatür incelemesi. Journal of New Tourism Trends, 2(1), 35-74.
  • Bozkurt, İ. (2019). Yerel halkın bakış açısıyla Cilo Dağı’nın kış turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the internet the state of eTourism research. Tourism Management, 29(4) 609–623.
  • Ceylan, S. (2011). Davraz Dağı (Isparta)’nda kış turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(22), 205-230.
  • Ceylan, S., & Demirkaya, H. (2007). Davraz Dağı’nın turizm potansiyeli ve sorunlarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 27-43.
  • Chen, C., & Chang, K. L. (2012). The influence of travel agents on travel expenditures. Annals of Tourism Research, 39(2), 1258-1263.
  • Cho, B. (1998). Assessing Tourist Satisfaction, Tourism Recreation Research, 23(1), 47-54.
  • Cimilli, V., Gülbahçe Ö. & Şafak S., (2016). Spor turizmi açısından Türkiye’nin kış sporlarındaki potansiyelinin değerlendirilmesi, Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 22-32.
  • Correia, A., Kozak, M., & Ferradeira, J. (2013). From tourist motivations to tourist satisfaction. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 7(4), 411-424.
  • Çam, O., & Avcı, M. (2021). Schwartz değerler sistemi kapsamında turist davranışlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 2037-2059.
  • Çalık, İ. (2022). Hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerindeki etkisi: Erzurum Palandöken kış turizm merkezi örneği, The Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(1), 426-439.
  • Çelik, K., & Koç, H. (2023). Experiential marketıng in winter tourism the relationship between satisfaction and intention to recommend: Erciyes ski resort example. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 72-93.
  • DKM, (2022). Davraz Kayak Merkezi, İnternet Adresi: https://davrazkayakmerkezi.org/, Erişim Tarihi: 08.01.2022.
  • DKM, (2022). Davraz Kayak Merkezi Haberleri, İnsternet Adresi: https://davrazkayakmerkezi.org/haberler/davraz-kayak-merkezi-bu-sezon-350-bin-ki-iyi-misafir-etti. Erişim Tarihi: 02.09.2024.
  • Davras, Ö. (2020). Kış spor aktivitelerine katılan yerli turistlerin algıladıkları kısıtlayıcı ve motivasyonun davranışsal niyet üzerindeki etkileri. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23(1), 142-163
  • Disegna, M., & Osti, L. (2016). Tourists' expenditure behaviour: the influence of satisfaction and the dependence of spending categories. Tourism Economics, 22(1), 5-30.
  • Evren, S. (2023). Bir cumhuriyet projesi olarak Türkiye’de kış turizmi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34(3), 163-175.
  • Evren, S., & Kozak, N. (2019). Kış turizmi destinasyonlarının algılanan performansı: Türkiye’deki beş destinasyonun kıyaslaması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 45-56.
  • Faullant, R., Matzler, K. & Füller, J. (2008). A positioning map of skiing areas using customer satisfaction scores. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 16(3), 230-245.
  • Flagestad, A. & Hope, C. A. (2001). Strategic success in winter sports destinations: a sustainable value creation perspective. Tourism Management, 22, 445-461.
  • Gençer, T., Demir, C., & Aycan, A (2008). Kayak merkezlerindeki spor turistlerinin hizmet kalitesi algılarını etkileyen değişkenler. Ege Akademik Bakış, 8(2), 437-450.
  • Gül, A., Keleş, E., Uzun, Ö. F., & Türker, H. B. (2016). Davraz Kayak Merkezi’nin Isparta kentine çok yönlü etkileri. In International Winter Cities Symposium, Şubat, 1216-1231.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th ed.). EMEA: Cengage Learning.
  • Hallmann, K., & Breuer, C. (2010). Image fit between sport events and their hosting destinations from an active sport tourist perspective and its impact on future behaviour. Journal of Sport & Tourism, 15(3), 215-237.
  • Hallmann, K., Müller, S., & Feiler, S. (2014). Destination competitiveness of winter sport resorts in the Alps: how sport tourists perceive destinations?. Current Issues in Tourism, 17(4), 327-349.
  • He, X., & Luo, J. M. (2020). Relationship among travel motivation, satisfaction and revisit intention of skiers: A case study on the tourists of Urumqi silk road ski resort. Administrative Sciences, 10(3), 56.
  • Jovanović, S., & Doković, G. (2023). The determinants of service quality in ski tourism. Sporticopedia-Smb, 1(1), 217-227.
  • Jurdana, D. S. & Frleta, D. S. (2017). Satisfaction as a determinant of tourist expenditure. Current Issues in Tourism, 20(7), 691-704.
  • Kara, E., Dalgın, T.,& Çeken, H. (2021). Ordu Çambaşı kayak merkezindeki kış turizmi faaliyetlerinin yerel kalkınmaya etkisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(63), 1318-1337.
  • Kara, M., & Kunt, S. (2020). An examination of Sarikamiş destination competitiveness from the luge athletes’ perspective: the relationship between tourism experience and perceived destination competitiveness. Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 10(1, 2 e3).
  • Kaya, G. (2018). Kayseri’nin kış turizm potansiyeli ve tercih edilmesindeki sebepler: Erciyes örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Keskin, E (2021). Destinasyon pazarlaması açısından destinasyon imajı ve kış turizmi: Yıldız dağı örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Kim, H. & Kim, W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms performance in luxury hotels and chain restaurants. Tourism Management, 26(4) 549-560.
  • Komppula, R., & Laukkanen, T. (2016). Comparing perceived images with projected images–A case study on Finnish ski destinations. European Journal of Tourism Research, 12, 41-53.
  • Koşan, A. (2013). Kış sporları turizmi–kayak turistlerinin kış turizm merkezlerini algı ve değerlendirmelerine ait bir araştırma (Palandöken’de bir uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2024). Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri ve Turizm Merkezleri/Kış Turizmi Teması, İnternet Adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9669/kultur-ve-turizm-koruma-ve-gelisim-bolgeleri-ve-turizm- merkezleri.html, Erişim Tarihi: 02.09.2024.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2022). Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Konaklama İstatistikleri, İnternet Adresi: https://isparta.ktb.gov.tr/TR-71441/konaklama-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 02.09.2024. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2016). Hedef Pazarlarda Türkiye İmajı ve Seyahat Memnuniyeti, İnternet Adresi: http://www.tanitma.gov.tr/Eklenti/ 2039,2012-turkiye-imajipdf.pdf?0, Erişim Tarihi: 08.01.2022.
  • Luque-Martínez, T., Doña Toledo, L., & Faraoni, N. (2019). Auditing marketing and the use of social media at ski resorts. Sustainability, 11(10), 2868.
  • Matzler, K. & Siller, H. J. (2003). Linking travel motivations with perceptions of destinations: the case of youth travelers in Alpine summer and winter tourism, Tourism Review, 58(4) 6-11.
  • Matzler, K., Füller, J. & Faullant, R. (2007). Customer satisfaction and loyalty to Alpine ski resorts: the moderating effect of lifestyle, spending and customers’ skiing skills. International Journal of Tourism Research, 9, 409–21.
  • Matzler, K., Füller, J., Renzl, B., Herting, S. & Späth, S. (2008). Customer satisfaction with alpine ski areas: The moderating effects of personal, situational, and product factors. Journal of Travel Research, 46, 403–13.
  • Miragaia, D. & Martins, M. (2014). Mix between satisfaction and attributes destination choice: a segmentation criterion to understand the ski resorts consumers. International Journal of Tourism Research, 17(4), 313-324.
  • Motor, Ş., (2018). Davraz kayak merkezinin tercih edilmesine yönelik algı ve değerlendirmelere ait bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Isparta.
  • Müller, S., Peters, M., & Blanco, E. (2010). Rejuvenation strategies: a comparison of winter sport destinations in Alpine regions. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 58(1), 19-36.
  • Naghipour, P. (2017). Ilgaz dağı kış turizm merkezi ziyaretçilerinin motivasyon ve memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Obradović, S., & Tešin, A. (2023). Mountain winter getaways: excitement versus boredom. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 42, 100623.
  • Özçoban, E. (2019). Türkiye’de kış turizmi ve Erciyes kayak merkezi üzerine bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 1606-1625.
  • Özdemir, H. & Değirmencioğlu, A. Ö. (2021). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat motivasyonu, hizmet kalite algısı, davranışsal niyet ve memnuniyet ilişkisi: Ilgaz Yıldıztepe kayak merkezi örneği. Turkish Studies - Economy, 16(2), 929-957.
  • Sakcalı, D. M., & Büyükipekçi, S. (2022). Kış turizminde Palandöken kayak merkezi ve Davraz kayak merkezi kıyaslaması. Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 1-16.
  • Sezen, İ., Göktuğ, T. H., Aytatlı, B., & Yıkılmaz, E. (2019). Satisfaction analysis of recreational quality of Erciyes mountain ski centre. Journal of Architectural Sciences and Applications, 4(1), 1-10.
  • Shapley, R. (2006), Travel and tourism. London: Sage Publications.
  • Silik, C. E., & Ünlüönen, K. (2018). Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişki: kayak merkezlerine yönelik bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(4), 333-357.
  • Sorgun, T., (2019). Turist tipolojileri ve seyahat memnuniyeti ilişkisi: Ilgaz kayak merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Karabük.
  • Unbehaun, W., Pröbstl, U., & Haider, W. (2008). Trends in winter sport tourism: challenges for the future. Tourism Review, 63(1), 36-47.
  • Yanık, A. (2016). Turizmde şikâyet yönetim sistemlerinden müşteri memnuniyeti yaratmak: Palandöken Kayak Tesisleri örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(3), 102-106.
  • Yfantidou, G., Nikou, M., & Matsouka, O. (2018). Winter tourism in Greece: an approach to tourists’ behavior and needs. GeoJournal of Tourism and Geosites, 21(1), 74-87.
  • Yoon, Y. & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: A structural model. Tourism Management, 26, 45–56.
  • Zekan, B., & Mazanec, J. A. (2022). Efficient satisfaction building: a comparative study of ski resorts. Tourism Analysis, 27(4), 447-465.
Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 50 - 63

Abstract

References

  • Akdemir, N. (2019). Kış turizm merkezlerinde çevre duyarlılığı, yaklaşım ve çözümler: Palandöken otelleri örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-16.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif turizm, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Alexandris, K., Dimitriadis, N. ve Markata D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? an exploratory study in the hotel sector in greece, Managing Service Quality, 12(4), 224-231
  • An, H., Xiao, C., & Ding, M. (2019). The spatial pattern of ski areas and its driving factors in China: a strategy for healthy development of the ski industry. Sustainability, 11(11), 3138.
  • Ataş, İ., (2016). Kayak merkezi müşterilerinin memnuniyet düzeyi ve beklentileri: Kayseri Erciyes kayak merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ayaz, N., & Apak, Ö. C. (2017). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat davranışları: Erciyes Kayak Merkezi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Aydoğdu, A., Koç, Y. Z., & Koç, D. E. (2018). Yerli ziyaretçilerin Ilgaz Dağı destinasyonunu tekrar ziyaret etme niyetleri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 207-226.
  • Barlas, A., Mantis, K., & Koustelios, A. (2010). Achieving positive word-of-mouth communication: The role of perceived service quality in the context of Greek ski centres. World Leisure Journal, 52(4), 290-297.
  • Bozdemir, E., & Şengül, S. (2021). Kış turizmi üzerine bir literatür incelemesi. Journal of New Tourism Trends, 2(1), 35-74.
  • Bozkurt, İ. (2019). Yerel halkın bakış açısıyla Cilo Dağı’nın kış turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the internet the state of eTourism research. Tourism Management, 29(4) 609–623.
  • Ceylan, S. (2011). Davraz Dağı (Isparta)’nda kış turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(22), 205-230.
  • Ceylan, S., & Demirkaya, H. (2007). Davraz Dağı’nın turizm potansiyeli ve sorunlarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 27-43.
  • Chen, C., & Chang, K. L. (2012). The influence of travel agents on travel expenditures. Annals of Tourism Research, 39(2), 1258-1263.
  • Cho, B. (1998). Assessing Tourist Satisfaction, Tourism Recreation Research, 23(1), 47-54.
  • Cimilli, V., Gülbahçe Ö. & Şafak S., (2016). Spor turizmi açısından Türkiye’nin kış sporlarındaki potansiyelinin değerlendirilmesi, Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 22-32.
  • Correia, A., Kozak, M., & Ferradeira, J. (2013). From tourist motivations to tourist satisfaction. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 7(4), 411-424.
  • Çam, O., & Avcı, M. (2021). Schwartz değerler sistemi kapsamında turist davranışlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 2037-2059.
  • Çalık, İ. (2022). Hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerindeki etkisi: Erzurum Palandöken kış turizm merkezi örneği, The Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 5(1), 426-439.
  • Çelik, K., & Koç, H. (2023). Experiential marketıng in winter tourism the relationship between satisfaction and intention to recommend: Erciyes ski resort example. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 72-93.
  • DKM, (2022). Davraz Kayak Merkezi, İnternet Adresi: https://davrazkayakmerkezi.org/, Erişim Tarihi: 08.01.2022.
  • DKM, (2022). Davraz Kayak Merkezi Haberleri, İnsternet Adresi: https://davrazkayakmerkezi.org/haberler/davraz-kayak-merkezi-bu-sezon-350-bin-ki-iyi-misafir-etti. Erişim Tarihi: 02.09.2024.
  • Davras, Ö. (2020). Kış spor aktivitelerine katılan yerli turistlerin algıladıkları kısıtlayıcı ve motivasyonun davranışsal niyet üzerindeki etkileri. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23(1), 142-163
  • Disegna, M., & Osti, L. (2016). Tourists' expenditure behaviour: the influence of satisfaction and the dependence of spending categories. Tourism Economics, 22(1), 5-30.
  • Evren, S. (2023). Bir cumhuriyet projesi olarak Türkiye’de kış turizmi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34(3), 163-175.
  • Evren, S., & Kozak, N. (2019). Kış turizmi destinasyonlarının algılanan performansı: Türkiye’deki beş destinasyonun kıyaslaması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 45-56.
  • Faullant, R., Matzler, K. & Füller, J. (2008). A positioning map of skiing areas using customer satisfaction scores. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 16(3), 230-245.
  • Flagestad, A. & Hope, C. A. (2001). Strategic success in winter sports destinations: a sustainable value creation perspective. Tourism Management, 22, 445-461.
  • Gençer, T., Demir, C., & Aycan, A (2008). Kayak merkezlerindeki spor turistlerinin hizmet kalitesi algılarını etkileyen değişkenler. Ege Akademik Bakış, 8(2), 437-450.
  • Gül, A., Keleş, E., Uzun, Ö. F., & Türker, H. B. (2016). Davraz Kayak Merkezi’nin Isparta kentine çok yönlü etkileri. In International Winter Cities Symposium, Şubat, 1216-1231.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th ed.). EMEA: Cengage Learning.
  • Hallmann, K., & Breuer, C. (2010). Image fit between sport events and their hosting destinations from an active sport tourist perspective and its impact on future behaviour. Journal of Sport & Tourism, 15(3), 215-237.
  • Hallmann, K., Müller, S., & Feiler, S. (2014). Destination competitiveness of winter sport resorts in the Alps: how sport tourists perceive destinations?. Current Issues in Tourism, 17(4), 327-349.
  • He, X., & Luo, J. M. (2020). Relationship among travel motivation, satisfaction and revisit intention of skiers: A case study on the tourists of Urumqi silk road ski resort. Administrative Sciences, 10(3), 56.
  • Jovanović, S., & Doković, G. (2023). The determinants of service quality in ski tourism. Sporticopedia-Smb, 1(1), 217-227.
  • Jurdana, D. S. & Frleta, D. S. (2017). Satisfaction as a determinant of tourist expenditure. Current Issues in Tourism, 20(7), 691-704.
  • Kara, E., Dalgın, T.,& Çeken, H. (2021). Ordu Çambaşı kayak merkezindeki kış turizmi faaliyetlerinin yerel kalkınmaya etkisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(63), 1318-1337.
  • Kara, M., & Kunt, S. (2020). An examination of Sarikamiş destination competitiveness from the luge athletes’ perspective: the relationship between tourism experience and perceived destination competitiveness. Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 10(1, 2 e3).
  • Kaya, G. (2018). Kayseri’nin kış turizm potansiyeli ve tercih edilmesindeki sebepler: Erciyes örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Keskin, E (2021). Destinasyon pazarlaması açısından destinasyon imajı ve kış turizmi: Yıldız dağı örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Kim, H. & Kim, W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms performance in luxury hotels and chain restaurants. Tourism Management, 26(4) 549-560.
  • Komppula, R., & Laukkanen, T. (2016). Comparing perceived images with projected images–A case study on Finnish ski destinations. European Journal of Tourism Research, 12, 41-53.
  • Koşan, A. (2013). Kış sporları turizmi–kayak turistlerinin kış turizm merkezlerini algı ve değerlendirmelerine ait bir araştırma (Palandöken’de bir uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2024). Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri ve Turizm Merkezleri/Kış Turizmi Teması, İnternet Adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9669/kultur-ve-turizm-koruma-ve-gelisim-bolgeleri-ve-turizm- merkezleri.html, Erişim Tarihi: 02.09.2024.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2022). Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Konaklama İstatistikleri, İnternet Adresi: https://isparta.ktb.gov.tr/TR-71441/konaklama-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 02.09.2024. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2016). Hedef Pazarlarda Türkiye İmajı ve Seyahat Memnuniyeti, İnternet Adresi: http://www.tanitma.gov.tr/Eklenti/ 2039,2012-turkiye-imajipdf.pdf?0, Erişim Tarihi: 08.01.2022.
  • Luque-Martínez, T., Doña Toledo, L., & Faraoni, N. (2019). Auditing marketing and the use of social media at ski resorts. Sustainability, 11(10), 2868.
  • Matzler, K. & Siller, H. J. (2003). Linking travel motivations with perceptions of destinations: the case of youth travelers in Alpine summer and winter tourism, Tourism Review, 58(4) 6-11.
  • Matzler, K., Füller, J. & Faullant, R. (2007). Customer satisfaction and loyalty to Alpine ski resorts: the moderating effect of lifestyle, spending and customers’ skiing skills. International Journal of Tourism Research, 9, 409–21.
  • Matzler, K., Füller, J., Renzl, B., Herting, S. & Späth, S. (2008). Customer satisfaction with alpine ski areas: The moderating effects of personal, situational, and product factors. Journal of Travel Research, 46, 403–13.
  • Miragaia, D. & Martins, M. (2014). Mix between satisfaction and attributes destination choice: a segmentation criterion to understand the ski resorts consumers. International Journal of Tourism Research, 17(4), 313-324.
  • Motor, Ş., (2018). Davraz kayak merkezinin tercih edilmesine yönelik algı ve değerlendirmelere ait bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Isparta.
  • Müller, S., Peters, M., & Blanco, E. (2010). Rejuvenation strategies: a comparison of winter sport destinations in Alpine regions. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 58(1), 19-36.
  • Naghipour, P. (2017). Ilgaz dağı kış turizm merkezi ziyaretçilerinin motivasyon ve memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Obradović, S., & Tešin, A. (2023). Mountain winter getaways: excitement versus boredom. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 42, 100623.
  • Özçoban, E. (2019). Türkiye’de kış turizmi ve Erciyes kayak merkezi üzerine bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 1606-1625.
  • Özdemir, H. & Değirmencioğlu, A. Ö. (2021). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat motivasyonu, hizmet kalite algısı, davranışsal niyet ve memnuniyet ilişkisi: Ilgaz Yıldıztepe kayak merkezi örneği. Turkish Studies - Economy, 16(2), 929-957.
  • Sakcalı, D. M., & Büyükipekçi, S. (2022). Kış turizminde Palandöken kayak merkezi ve Davraz kayak merkezi kıyaslaması. Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 1-16.
  • Sezen, İ., Göktuğ, T. H., Aytatlı, B., & Yıkılmaz, E. (2019). Satisfaction analysis of recreational quality of Erciyes mountain ski centre. Journal of Architectural Sciences and Applications, 4(1), 1-10.
  • Shapley, R. (2006), Travel and tourism. London: Sage Publications.
  • Silik, C. E., & Ünlüönen, K. (2018). Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişki: kayak merkezlerine yönelik bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(4), 333-357.
  • Sorgun, T., (2019). Turist tipolojileri ve seyahat memnuniyeti ilişkisi: Ilgaz kayak merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Karabük.
  • Unbehaun, W., Pröbstl, U., & Haider, W. (2008). Trends in winter sport tourism: challenges for the future. Tourism Review, 63(1), 36-47.
  • Yanık, A. (2016). Turizmde şikâyet yönetim sistemlerinden müşteri memnuniyeti yaratmak: Palandöken Kayak Tesisleri örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(3), 102-106.
  • Yfantidou, G., Nikou, M., & Matsouka, O. (2018). Winter tourism in Greece: an approach to tourists’ behavior and needs. GeoJournal of Tourism and Geosites, 21(1), 74-87.
  • Yoon, Y. & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: A structural model. Tourism Management, 26, 45–56.
  • Zekan, B., & Mazanec, J. A. (2022). Efficient satisfaction building: a comparative study of ski resorts. Tourism Analysis, 27(4), 447-465.
There are 66 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Recreation Management, Tourist Behaviour and Visitor Experience, Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Gökhan Demiray 0000-0002-6417-1293

Şirvan Şen Demir 0000-0003-3253-1001

Recep Söğüt 0000-0002-5989-8623

Early Pub Date December 18, 2024
Publication Date
Submission Date August 8, 2024
Acceptance Date October 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Demiray, G., Demir, Ş. Ş., & Söğüt, R. (2024). Kış turizmine katılanların beklentileri ve algı düzeylerinin değerlendirilmesi: Davraz Kayak Merkezi örneği. Journal of Applied Tourism Research, 5(2), 50-63.


20229

20220     20222         20223   20224     20225    20227        20228       24647     24720