Bu araştırmanın amacı,
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan
bilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma
grubunu bir ilçede görev yapan 117 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada
nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Öğretmen
Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini Değerlendirme Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler bağımsız t-testleri ve
tek yönlü varyans analizi testleri ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına
göre öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğinin tüm alt
boyutlarının, öğretmenlerin öğretim yaptıkları sınıfın mevcudu ve sınıf türü
ile mezun oldukları bölümlere göre farklılaşmadığı görülmüştür. Öte yandan,
teknolojik pedagojik bilgi, teknolojik pedagojik alan bilgisi ve pedagojik alan
bilgisi alt boyutlarında öğretmenlerin mesleki kıdem yıllarına göre; teknoloji
bilgisi alt boyutunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık saptanmıştır.
The aim of this study is to investigate the technological
pedagogical content knowledge of primary teachers in terms of some variables.
Totally 117 primary teachers who work in a province participated in the study.
Survey method was employed as a method and the data gathered by using
Technological Pedagogical Content Knowledge Assessment Instrument. The findings
were analyzed with the independent sample t-tests and the one-way ANOVA tests.
The results showed that there is no significant difference on teachers’ scores
of the instrument in terms of class size, class type, and graduated department.
On the other hand, there is a significant difference on teachers’ technological
pedagogical knowledge, technological pedagogical content knowledge, and
pedagogical content knowledge in terms of their experience, as well as on
teachers’ technological knowledge in terms of their gender.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Submission Date | October 26, 2017 |
Acceptance Date | November 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "