Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının Aritmetiğin Temel Teoremini Didaktik Durumlar Teorisi (DDT) çerçevesinde tasarlanan bir mobil oyun aracılığıyla keşfetme süreçleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 öğretim yılında üniversitede öğrenim gören 19 (8 kız ve 11 erkek) sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler video kamera ve ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemiyle yapılmıştır. Bu bağlamda analizler DDT’nin aşamalarının özelliklerine göre incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmeni adayları bir mobil oyun aracılığı ile Aritmetiğin Temel Teoremine tasarlanan ortamın parametreleri doğrultusunda ulaşabilmişlerdir. DDT’nin aşamalarının bu bağlamda etkili bir yol sunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Didaktik Durumlar Teorisi Mobil oyunlar Matematik öğretimi Sınıf öğretmeni adayları Aritmetiğin Temel Teoremi
In this study, the exploration processes of pre-service elementary teachers of the Fundamental Theorem of Arithmetic through a mobile game designed within the framework of the Theory of Didactical Situations (TDS) were examined. The case study of qualitative research methods was used in the research. Research participants included 19 (8 female and 11 male) pre-service elementary teachers who studied at the university in the 2018-2019 academic years. Research data was recorded with a video camera and a voice recorder. The analysis of the data was done by descriptive analysis method. In this context, the analyses were examined according to the characteristics of the stages of TDS. According to the results of the study, pre-service elementary teachers were able to comprehend the Fundamental Theorem of Arithmetic through a mobile game in accordance with the parameters of the intended environment. Therefore, this suggests that the stages of TDS present an effective path in this context.
Theory of Didactical Situations Mobile games teaching mathematics pre-service elementary teachers Fundamental Theorem of Arithmetic
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2020 |
Submission Date | November 6, 2019 |
Acceptance Date | December 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "