Son yıllarda e-öğrenme konusunda, farklı alanlarda birçok çalışma gerçekleştirilmiştir. E-öğrenme alanında yapılan çalışmaların bütünleşik olarak geniş bir perspektif ile incelenmesi ve alanın genel bir resminin görülmesi son derece zordur. Bu çalışmada, e-öğrenme alanında son on yılda gerçekleştirilmiş olan tüm çalışmalar taranarak 27.735 dergi makalesi üzerinde olasılıksal konu modellemeye dayalı bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Metin madenciliği yöntemleri ile yapılan analizler sonucunda e-öğrenmenin temel boyutları olarak değerlendirilebilecek beş ana boyut keşfedilmiştir. Ölçme ve değerlendirme, öğrenme ortamları, öğretim modelleri, öğretim alanları ve öğretim araçları olarak isimlendirilen bu beş ana boyutun e-öğrenme çalışmalarına ciddi katkılar sunabileceği öngörülmektedir.
E-öğrenme eğilimleri konu modelleme gizli dirichlet tahsisi e-öğrenme araştırma ve uygulama alanları
In recent years, many studies on e-learning have been carried out in different fields. It is extremely difficult to examine the studies carried out in the field of e-learning from a broad perspective and to see a general picture of the field. In this study, all studies conducted in the field of e-learning in the last ten years were extracted and a content analysis based on probabilistic topic modeling was performed on 27,735 journal articles. As a result of this analysis performed by text mining methods, five main dimensions which can be considered as the main dimensions of e-learning have been discovered. These five main dimensions, which are named as measurement and evaluation, learning environments, teaching models, teaching areas, and teaching tools, are also considered to be able to contribute significantly to e-learning studies.
E-learning trends topic modeling latent dirichlet allocation e-learning research and application domains
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2020 |
Submission Date | July 14, 2020 |
Acceptance Date | September 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "