Bu çalışmada matematiksel etkinlik tasarım ve uygulamalarına dair öğretmenlerin yaptıkları değerlendirmeler ve bu çerçevede yaptıkları müdahaleler incelenmiştir. Araştırma durum çalışması olarak desenlemiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında öğretmenlerden sınıflarında bir etkinlik uygulamaları istenmiştir. Veriler, etkinlik uygulanmalarının video kayıtları, öğretmenlerin etkinlik değerlendirme raporları ve öğretmenlerle yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilmiştir. Verilerden elde edilen bulgularda, yapılan değerlendirmelerin öğretmen rolleri, öğrencilerin amaca ulaşıp ulaşmama durumu gibi çeşitli boyutlarına odaklandıkları görülmüştür. Bu değerlendirmelerin tasarım, uygulama süreçlerine göre ve değerlendirmenin nesnesine göre boyutlandırılabileceği sonucuna varılmıştır.
Etkinlik etkinlik değerlendirme ön değerlendirme süreç içinde değerlendirme son değerlendirme
TUBITAK 119K773
In this study mathematics, teachers’ evaluations and related interventions during the design and implementation of a mathematical instructional task were investigated. The study was designed as a case study. The study group of the research consists of 2 mathematics teachers. Participants were asked to implement an activity that they selected from a textbook or designed by themselves. It was expected them to evaluate, and revised the activity before implementation if needed. Data were gathered from the video recordings of the implementation, reports that participants write after the implementation, and the interviews. The findings suggest that the evaluations are focused on the role of the teacher, whether students reached the students reach the goal or not, and the various dimensions of activity. Based on the findings obtained from the research, it was concluded that the evaluations made in the activity design and implementation processes can be dimensioned according to the time and object of the evaluation.
Activity activity evaluations pre-implementation evaluation evaluation in the implementation process post-implementation evaluation
TUBITAK 119K773
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | TUBITAK 119K773 |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | February 14, 2021 |
Acceptance Date | June 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "