Bu çalışma ile Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin “Eşitlik ve Denklem’’ konusundaki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma; 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, dört haftalık bir süre ile Marmara bölgesinde bir il merkezinde yer alan bir devlet ortaokulunda, 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen matematik başarı testi, alanyazında bulunan matematik dersine yönelik motivasyon ölçeği ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; EBA destekli öğretimin matematik başarısı ve motivasyonuna olumlu yönde etki ettiği, matematiğe yönelik tutuma ise etki etmediği sonucuna ulaşılmıştır.
In this research, it is aimed to determine the effect of an the Educational Information Network supported education on the achievement, attitude and motivation of the 7th grade students on the "Equality and Equation" topic. The research was carried out with 47 students in a public school in a city center in the Marmara region in a four-week period, in the spring term of the 2018-2019 educational year. In the research, semi-experimental design with pretest-posttest, control group, was adopted. The mathematics achievement test developed by the researchers, the motivation scale for the mathematics course and the attitude scale towards mathematics in the literature were used as the data collection tool in the study. Independent samples t-test was used in the analysis of in the study. According to the findings, it was found that Educational Information Network supported education positively affected mathematics achievement and motivation; however, it did not affect attitudes toward mathematics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2020 |
Submission Date | April 12, 2020 |
Acceptance Date | June 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...