Bu çalışmada, eğitim robotları (ER) ile ilgili Web of Science (WoS) veri tabanında 2001-2024 yılları arasında yayınlanan çalışmaların bibliyometrik analiz yöntemi ile gözden geçirilmesi amaçlanmıştır. Mevcut çalışmada, şeffaflığın sağlanması için Sistematik Analiz ve Meta Analizler için Tercih Edilen Raporlama Protokolü’nün (PRISMA) temel ilkeleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında tanımlanan 1.998 çalışmanın 920’si dahil edilme kriterlerini karşılamış ve bu akademik çalışmalara ait bibliyometrik veriler VOSviewer 1.6 uygulaması aracığıyla analiz edilmiştir. Betimsel analiz sonucunda ER alanında en çok yayın yapan yazarlar, en iyi performans gösteren kuruluşlar, en yüksek oranda yayın yapan ülkeler, en fazla yayın çıkartan yayıncılar ve en fazla yayına sahip indeksler belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları, ER alanında yapılan çalışmaların sayısının son yıllarda arttığını göstermiştir. Ayrıca, bibliyometrik analiz sonuçlarına dayalı olarak ER araştırmalarında en büyük etkiye sahip yazarlar, en büyük etkiye sahip çalışmalar ve araştırma trendleri belirlenmiş, bu bulgulara dayalı olarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Bilgilendirme Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
In this study, a bibliometric analysis was conducted to review research on Educational Robots (ER) published in the Web of Science (WoS) database between 2001 and 2024. To ensure transparency, the fundamental principles of the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) protocol were followed. Among the 1,998 studies identified within the scope of the research, 920 met the inclusion criteria, and the bibliometric data of these academic studies were analyzed using the VOSviewer 1.6 software. Through descriptive analysis, the most prolific authors in the ER field, the top-performing institutions, the countries with the highest publication output, the leading publishers, and the most indexed sources were identified. The findings of the study indicate that the number of studies on ER has increased in recent years. Additionally, based on the bibliometric analysis results, the most influential authors, the most impactful studies, and research trends in ER were identified, and various recommendations were proposed accordingly.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Instructional Technologies |
| Journal Section | Review Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | July 15, 2025 |
| Publication Date | October 21, 2025 |
| Submission Date | February 23, 2025 |
| Acceptance Date | July 14, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 26 |