Amaç: Bu çalışma, cerrahi hastalarının hemşirelik bakımını algılayışını ve memnuniyet düzeylerini incelemek amacıyla yapıldı.
Gereç, Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki bu çalışmanın örneklemini, 17 Aralık 2018- 15 Mart 2019 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin cerrahi kliniklerinde yatan, araştırmaya katılmayı kabul eden, 18 yaş ve üzeri, iletişim kurabilen 300 hasta oluşturdu. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Hasta Bilgi Formu” ve “Newcastle Hemşirelik Memnuniyet Ölçeği”, “Hastaların Hemşirelik Bakımın Algılayış Ölçeği (HHBAÖ)” kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama, t testi, ANOVA, Karuskal Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve Pearson’s Korelasyon analizi kullanıldı. Bu çalışma “Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi”nce desteklendi. Proje Numarası: TLP-2019-20440.
Bulgular: Cerrahi kliniklerde yatan hastaların; hemşirelik bakımından memnuniyet puan ortalaması 79.86±19.31 ve hemşirelik bakımını algılayışı puan ortalaması 68.03±9.87 olarak bulundu. Hastaların Newcastle hemşirelik bakımından memnuniyet ölçeği toplam puan ortalaması ile hemşirelik bakımını algılayışı ölçeği toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptandı (r= ,665; p= ,000). Cinsiyet, medeni durum, yaşadığı yer, sosyal güvence varlığı ve önceki hastane deneyimi ile bakımdan memnuniyet arasında anlamlı bir fark bulunmazken (p>0,05), eğitim düzeyi ve kronik hastalık durumu, hastaneye yatış şekli, odada bulunan hasta sayısı açısından anlamlı fark bulundu (p<0,05).
Sonuç: Cerrahi hastaların hemşirelik bakımından yüksek düzeyde memnun oldukları, hemşirelik bakımını algılayışları ile hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı ve yüksek düzeyde ilişki olduğu, hastaların eğitim düzeyi arttıkça memnuniyete ilişkin algılarının azaldığı belirlendi.
“Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi
TLP-2019-20440
Bu çalışma “Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi”nce desteklendi. Proje Numarası: TLP-2019-20440.
Objective: This study was conducted to examine the Nursing Care Perception and Satisfaction Levels of Surgical Patients.
Materials and Methods: The sample of this descriptive and cross-sectional study consisted of 300 patients aged 18 and over, who accepted to participate in the study, who were hospitalized at a university hospital surgical clinics between 17 December 2018 and 15 March 2019. Data were collected with the “Patient Information Form” and “Newcastle Nursing Satisfaction Scale” and ”Perception of Nursing Care of Scale” created by the researchers. Percentage, mean, t test, ANOVA, Kruskal Wallis test, Mann-Whitney U test and Pearson’s correlation analysis were used to evaluate the data.This study was supported by Ege University Scientific Research Projects Coordination Unit(Project Number: TLP-2019-20440).
Results: The mean satisfaction score of the patients hospitalized in surgical clinics was 79.86 ± 19.31 and the mean score of perception of nursing care was 68.03 ± 9.87. It was found that there was a statistically significant relationship between the total score average of the Newcastle nursing satisfaction scale and the total score average of the perception of nursing care scale (r =, 665; p =, 000). While there was no significant difference between gender, marital status, residence, social security, previous hospital experience and satisfaction with care (p> 0.05), a significant difference was found in terms of education level and chronic disease status, type of hospitalization, number of patients in the room. (p <0.05).
Conclusion: Surgical patients were highly satisfied with nursing care, there is a significant relationship between their perception of nursing care and nursing care satisfaction levels, as the educational level of the patients increased, their perception of satisfaction decreased.
TLP-2019-20440
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Project Number | TLP-2019-20440 |
Publication Date | March 25, 2021 |
Acceptance Date | November 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |