J-CUBE, çocuk-mekan ilişkisini kentsel ve kırsal ölçekte ele alan, fiziksel, sosyal ve psikolojik çevre niteliklerinin çocuk gelişimine etkisini araştıran çalışmaların disiplinler arası yaklaşımlar üzerinden güncel literatür tartışmalarına açarak alana katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda J-CUBE, şehir ve bölge planlama, mimari, kentsel tasarım, kentsel koruma, peyzaj, coğrafya, tasarım, koruma ve restorasyon, yapı, sanat, tarih ve bunlarla ilgili disiplinlerde çocukların mekan davranışları ve tercihlerine ilişkin güncel tartışmaları içeren çalışmalara açıktır. Her ne kadar literatüre katkı sağlayacak özgün araştırma ve teorik makalelere öncelik verilecek olsa da derleme makaleleri, olgu sunumları, güncel tartışma ve yorumlar, eleştiri ve değerlendirmeler, kitap incelemeleri vb. türdeki makaleler de memnuniyetle karşılanmaktadır.
J-CUBE Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi tarafından yılda iki kere, Şubat ve Temmuz aylarında yayınlanan açık erişimli, uluslararası bir dergidir. Dergide yayınlanacak çalışmalar İngilizce ve Türkçe dilinde kabul edilmektedir.
J-CUBE'deki makaleler aşağıdakileri içerir ancak bunlarla sınırlı değildir:
• Çocuk ve Kent
• Çocuk ve Mimarlık
• Çocuk ve Kırsal Alanlar
• Çocuk ve Kentsel Tasarım
• Çocuk ve Kent Algısı
• Çocuk Dostu Şehirler
• Çocuk veYapılı Çevre Eğitimi
• Çocuk ve Doğa
• Çocuk ve Kentsel İşlevler
• Çocuk ve Tasarımda Katılım
• Çocuk ve Kent Politikalarında Katılım
• Çocuk ve Güvenlik
• Çocuk ve Estetik
• Çocuk ve Kentsel Alanda Aktivite
• Çocuk ve Yerel Yönetimler