Lisans eğitimini 2006 yılında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2006-2008 yılları arasında İzmir’de çeşitli mimarlık ofislerinde tasarım ve uygulama çalışmaları yürütmüştür. 2008 yılında yüksek lisans eğitimine Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başlamış, aynı dönem eş zamanlı olarak Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim elemanı olarak görev almıştır. “Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini 2010 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başladığı doktora programına kabul edilmiş, “Çocuk-mimarlık çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)” başlıklı tezi yazmış ve deneysel desen oluşturduğu bu tezde çocuk-mimarlık alanında Türkiye’de ilk defa resmi müfredata uyumlu mimarlık tabanlı ders programını geliştirmiştir. Eğitim bilimleri alanında formasyonu bulunmaktadır.
2008 yılından beri, uzmanlık alanı olan çocuklar için yapılı çevre eğitimi konusunda toplamda yaklaşık 1000 çocuğa mimarlık eğitimi vermiş, atölyeler ve etkinlikler düzenlemiş, sivil toplum kuruluşları ve milli eğitim kurumları aracılığı, izinleri ve desteği ile bu çalışmaların yürütülmesini sağlamıştır.
2009 yılından beri sırasıyla araştırma görevlisi, yardımcı doçent ve doçent unvanları ile çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde doçentlik sonrasında ve halen, çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Makale, bildiri ve çeşitli araştırma çalışmalarının yanısıra, 2016 yılında DEGA girişimcilik eğitimi alarak girişimcilik alanında çalışmalarına başlamıştır. Fikirlerini hayata geçirmek için Tübitak’ın 1512 kodlu girişimcilik programına başvurmuş ve 2018 yılında fiilen Ankara’da Tubitak bünyesinde yapılan iki aşamalı proje elemelerinde Türkiye’de mimarlık ve toplum alanında ilk sosyal girişimi gerçekleştirmek üzere hibe ödülüne layık görülmüştür. Bu proje ile teknopark bünyesinde firma kuran girişimci, proje çıktısı olan kenti mimari odaklı olarak tanıtmayı amaçlayan aplikasyonunun satış aşaması sonrasında akademik faaliyetlerine ağırlık vermiştir.
Lisans eğitimini 1995-2000 yılları arasında Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde tamamladı. 2000 yılında Selçuk Üniversitesi’nde Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde akademisyenliğe başladı. Aynı bölümde yüksek lisans eğitimini 2004 yılında “Kentli Varsılların Varoş ve Yoksulluk Algısı ve Mekansal Ayrımlaşma İlişkisi, Adana Kenti Örneği”isimli teziyle tamamladı. Bu süreçte kent yoksulluğu üzerine bilimsel çalışmalar üretti. Doktora eğitimini istanbul Teknik Üniversitesi’nde Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde 2012 yılında “İstanbul Zeytinburnu’nda Ulusötesi Kentleşme Aktörleri Olarak Türk Kökenli Göçmenler” başlıklı teziyle tamamladı. Doktora süresince, Romanlar, İllegal ve transit göçmenler konularında araştırma ve çalışmalar gerçekleştirdi. 2013-2014 yılları arasıında Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi Mimarlık Bölümünde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalıştı. Bu sırada Çocuk ve Kent ilişkisi üzerine çalışmalara başladı. 2014 yılı itibariyle Marmara Üniversitesi Yerel Yönetimler bölümünde çalışmaya başladı halen de burada görev yapmaktadır. 2018 yılında Kent, Çevre ve Yerel Yönetimler alanında doçent ünvanını aldı. Çalışmaları ağırlıklı olarak Kent sosyolojisi ve Kent politikaları alanında olmak üzere, uluslarası göç, çocuk ve kent ilişkisi, katılımcı yerel yönetimler, katılımcı tasarım ve planlama süreçleri, kent yoksulluğu, gençlik çalışmaları şeklindedir.
İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde Lisans eğitimini tamamladıktan sonra MSGSÜ’de Kentsel Tasarım alanında Yüksek Lisans yapmış ardından yine MSGSÜ’de Şehircilik alanında Doktora derecesi almıştır. 2002 yılından beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Mekan kimliği ve kent markalaşması ilişkisinin kentsel tasarım ölçeğine etkileri konusunda hazırladığı doktor tezi ardından yaratıcı mekanlar ve yaratıcı endüstriler üzerinde çalışmaya başlamıştır. Kültür ve yaratıcılık temelli kalkınma konusunda “Creaticity” ve “Hal: Sinop Girişimcilik ve Buluşma Merkezi” projelerinde yürütücü olarak yer almış; Kamusal alan, sanat ve katılımcılık konularında yürüttüğü ders ve çalışmaları ile EAP programlarında eğitmenlik yapmış; British Council desteği ile Creative Hubs Programme’a katılmıştır.
MSGSÜ Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü, MSGSÜ Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü, MSGSÜ Yaratıcı Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür yardımcılığı gibi idari görevleri üstlenmenin yanı sıra çeşitli uluslararası projelere akademik olarak katkıda bulunmuştur.
Son dönemde placemaking, kamusal mekan tasarımı ve gündelik hayat üzerine yaptığı araştırmalar ve yürüttüğü tezlerle çalışmalarını hareketlilik, kullanıcı deneyimi ve çocuk dostu kentsel mekan üretimi konularında genişleterek kent mekanının nasıl daha iyi tasarlanabileceği / üretilebileceğini sorgulamaya devam etmektedir.
Dr. Ataol is an urban planner & designer & researcher specialized in participatory urban research and collaborative urban planning with children. Her research analyses how cities can benefit from participatory approaches for better inclusive and just development & management. Her experience includes collaborations with non-professional groups as well as professional groups, such as local governments, NGOs, and foundations within the fields of evidence-driven policymaking and participatory urban planning & management towards creating inclusive and sustainable cities for all.