In this study, it is aimed to determine the opinions
and suggestions of the teachers participating in the pilot courses from the
point of content, method and application. The pilot application of Cyber
Security and Conscious Social Media Use was conducted with the participation
of 46 teachers and 500 students in 15 schools in 32 districts of Istanbul in
the 2017-2018 academic year. Data were collected with a form consisting of 8
questions. The data collection tool was prepared by the researchers. As a
result of the content analysis of the data obtained, the problems experienced
by the teachers during the implementation process, the solution suggestions for
these problems, the positive effects of the course on the students, their
contribution to their personal and professional development and the suggestions
for improvement for the literacy of the pilot course are presented in tables.
ÖZ: 150-200 sözcük arasında olmalıdır. Times New Roman, 10 punto, iki yana yaslı, satır aralığı:1
Bu çalışmanın amacı, Siber Güvenlik ve Bilinçli
Sosyal Medya Kullanımı dersi pilot uygulamasına ilişkin olarak içerik, yöntem
ve uygulama açısından öğretmen görüş ve önerilerini ortaya koymaktır. Pilot
ders uygulaması; 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında, 07 Mayıs 2018 – 1 Haziran
2018 tarihleri arasında, İstanbul’un 32 ilçesindeki 15 okulda, 46 öğretmen ve
yaklaşık 500 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı
olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 8 sorudan oluşan bir form kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin içerik analizi sonucunda öğretmenlerin uygulama sürecinde
yaşadığı sorunlar, bu sorunlara yönelik çözüm önerileri, dersin öğrenciler
üzerindeki olumlu etkileri, pilot uygulamanın öğretmenlerin kişisel ve mesleki
gelişimlerine katkısı ile pilot dersin okutulabilirliğine yönelik iyileştirme
önerileri, tablolar halinde sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2019 |
Submission Date | February 2, 2019 |
Acceptance Date | May 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training