The purpose of this
study, vocational and technical education system in the nature and mesh can be
applied in Turkey, addressed in a common and free learning entirety Europe in
Vocational Education Credit Transfer System (ECVET) it is to develop a model
that is compatible with. For this purpose, the model proposed by examining the
legislation and practices of the European Union; Recognition of the
certificates, diplomas and other documents provided by vocational education
institutions at secondary level by ECVET approach, providing the administrative
structure of vocational and technical secondary education institutions with a
flexible and dynamic structure to enable the implementation of ECVET approach;
employment proposals.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretim
sisteminde uygulanabilecek nitelikte ve örgün, yaygın ve serbest öğrenmeyi bir
bütünlük içerisinde ele alan Avrupa Mesleki Eğitimde Kredi Transfer Sistemi
(ECVET) ile uyumlu bir model geliştirmektir. Bu amaçla Avrupa Birliği mevzuatı
ve uygulamaları incelenerek önerilen modelimiz ortaöğretim düzeyindeki örgün ve
yaygın mesleki eğitim ve öğretim kurumlarının vermiş oldukları sertifika,
diploma ve diğer belgelerin ECVET yaklaşımıyla tanınması, mesleki ve teknik
ortaöğretim kurumlarının yönetsel yapısının ECVET yaklaşımının uygulanmasına
olanak tanıyacak şekilde esnek ve dinamik bir yapıya kavuşturulması, mesleki ve
teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapacak teknik öğretmenlerin bu alanda
yetiştirilmesi ve istihdamına yönelik önerileri kapsamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Thesis Summary |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2019 |
Submission Date | January 9, 2019 |
Acceptance Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training