Dissertation
BibTex RIS Cite

European credit system for VET and seeking new perspectives in vocational and technical training

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 52 - 66, 10.07.2019

Abstract

The purpose of this
study, vocational and technical education system in the nature and mesh can be
applied in Turkey, addressed in a common and free learning entirety Europe in
Vocational Education Credit Transfer System (ECVET) it is to develop a model
that is compatible with. For this purpose, the model proposed by examining the
legislation and practices of the European Union; Recognition of the
certificates, diplomas and other documents provided by vocational education
institutions at secondary level by ECVET approach, providing the administrative
structure of vocational and technical secondary education institutions with a
flexible and dynamic structure to enable the implementation of ECVET approach;
employment proposals.

References

  • Arslan Cansever, B. (2009). AB Eğitim Politikaları ve Türkiye’nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi, International Online Journal Of Education Sciences, 1(1), 224-225. Altuncı, Y.T. Salman, C. Doğan Z.M. (2009) Mesleki Eğitimin Sorunları ve Yeni Model Arayışlar. İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi Sempozyumu, 317. Avrupa Birliği Antlaşması (2017). https://www.ab.gov.tr/files/pub/antlasmalar.pdf adresinden edinilmiştir. Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXIV(3), 383-396. Creswell, J.W. (2006). Araştırma Deseni. Ankara: Eğiten Kitap Yayınlar. CEDEFOP (2010). The development of ECVET in Europe. Luxembourg: Publication Office of the EU. CEDEFOP (2016). ECVET in Europe: Monitoring report. Luxembourg: Publication Office of the EU. CEDEFOP (2012). Necessary conditions for ECVET implementation. Luxembourg: Publication Office of the EU. Demirer, M. (2018). Avrupa kredi transfer sistemi (ECVET) bağlamında Türkiye mesleki eğitiminin yeniden yapılandırılması (Doktor Tezi). İstanbul Üniversitesi Avrupa Birliği Anabilim Dalı. Demirer, M. (2019). Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECVET) Bağlamında Türkiye Mesleki Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması. İstanbul: Öğretmenim Dergisi Yayınları. Gash,S. (1999). Effective literature searching for research. Aldershot: Gower Publishing Ltd. Gözübüyük, P.T. (2013). Yaşam boyu öğrenme için ulusal yeterlilikler çerçevesi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Uluslararası Eğitim Programları Bildirisi, Eskişehir. Gür, A. (2011). Rekabet gücünün artırılmasında nitelikli işgücü ihtiyacı ve mesleki eğitim (Doktora Tezi) İstanbul Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, İstanbul. Kanca, O.C. (2012). Türkiye’de İşsizlik ve İktisadi Büyüme Arasındaki Nedenselliğin Ampirik Bir Analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2),18. Mendez, A.S. (2012). Quality Assurance in ECVET Mobility. EU Commision, ECVET Magazine, 10(2). Mesleki Yeterlilik Kurumu (2017). Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi. http://myk.gov.tr/index.php/tr/avrupa-yeterlilikler-cercevesi adresinden edinilmiştir. Sever, Y. (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Yönetici ve Öğretmenlerinin Mesleki Eğitimde Özelleştirmeye İlişkin Görüşleri, Y.T.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (2015). http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/11/20151119-26.pdf adresinden edinilmiştir. Uçar, C. ve Özerbaş, A. (2013). MTE’in Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, II (2), 242-243. Yıldırım, K. ve Şahin, L. (2015). Osmanlı’dan günümüze mesleki eğitimin gelişimi. Birleşik Metal-İş Sendikası. Çalışma ve Toplum Ekonomi ve Hukuk Dergisi, 1, 77-78. Yörük, S. ve Dikici, A. ve Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye’de mesleki eğitim, F.Ü, Sosyal Bilimler Dergisi, XII (2), s. 299.

Avrupa kredi transfer sistemi ve mesleki eğitimde yeni model arayışları

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 52 - 66, 10.07.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretim
sisteminde uygulanabilecek nitelikte ve örgün, yaygın ve serbest öğrenmeyi bir
bütünlük içerisinde ele alan Avrupa Mesleki Eğitimde Kredi Transfer Sistemi
(ECVET) ile uyumlu bir model geliştirmektir. Bu amaçla Avrupa Birliği mevzuatı
ve uygulamaları incelenerek önerilen modelimiz ortaöğretim düzeyindeki örgün ve
yaygın mesleki eğitim ve öğretim kurumlarının vermiş oldukları sertifika,
diploma ve diğer belgelerin ECVET yaklaşımıyla tanınması, mesleki ve teknik
ortaöğretim kurumlarının yönetsel yapısının ECVET yaklaşımının uygulanmasına
olanak tanıyacak şekilde esnek ve dinamik bir yapıya kavuşturulması, mesleki ve
teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapacak teknik öğretmenlerin bu alanda
yetiştirilmesi ve istihdamına yönelik önerileri kapsamaktadır.



References

  • Arslan Cansever, B. (2009). AB Eğitim Politikaları ve Türkiye’nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi, International Online Journal Of Education Sciences, 1(1), 224-225. Altuncı, Y.T. Salman, C. Doğan Z.M. (2009) Mesleki Eğitimin Sorunları ve Yeni Model Arayışlar. İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi Sempozyumu, 317. Avrupa Birliği Antlaşması (2017). https://www.ab.gov.tr/files/pub/antlasmalar.pdf adresinden edinilmiştir. Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXIV(3), 383-396. Creswell, J.W. (2006). Araştırma Deseni. Ankara: Eğiten Kitap Yayınlar. CEDEFOP (2010). The development of ECVET in Europe. Luxembourg: Publication Office of the EU. CEDEFOP (2016). ECVET in Europe: Monitoring report. Luxembourg: Publication Office of the EU. CEDEFOP (2012). Necessary conditions for ECVET implementation. Luxembourg: Publication Office of the EU. Demirer, M. (2018). Avrupa kredi transfer sistemi (ECVET) bağlamında Türkiye mesleki eğitiminin yeniden yapılandırılması (Doktor Tezi). İstanbul Üniversitesi Avrupa Birliği Anabilim Dalı. Demirer, M. (2019). Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECVET) Bağlamında Türkiye Mesleki Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması. İstanbul: Öğretmenim Dergisi Yayınları. Gash,S. (1999). Effective literature searching for research. Aldershot: Gower Publishing Ltd. Gözübüyük, P.T. (2013). Yaşam boyu öğrenme için ulusal yeterlilikler çerçevesi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Uluslararası Eğitim Programları Bildirisi, Eskişehir. Gür, A. (2011). Rekabet gücünün artırılmasında nitelikli işgücü ihtiyacı ve mesleki eğitim (Doktora Tezi) İstanbul Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, İstanbul. Kanca, O.C. (2012). Türkiye’de İşsizlik ve İktisadi Büyüme Arasındaki Nedenselliğin Ampirik Bir Analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2),18. Mendez, A.S. (2012). Quality Assurance in ECVET Mobility. EU Commision, ECVET Magazine, 10(2). Mesleki Yeterlilik Kurumu (2017). Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi. http://myk.gov.tr/index.php/tr/avrupa-yeterlilikler-cercevesi adresinden edinilmiştir. Sever, Y. (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Yönetici ve Öğretmenlerinin Mesleki Eğitimde Özelleştirmeye İlişkin Görüşleri, Y.T.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (2015). http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/11/20151119-26.pdf adresinden edinilmiştir. Uçar, C. ve Özerbaş, A. (2013). MTE’in Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, II (2), 242-243. Yıldırım, K. ve Şahin, L. (2015). Osmanlı’dan günümüze mesleki eğitimin gelişimi. Birleşik Metal-İş Sendikası. Çalışma ve Toplum Ekonomi ve Hukuk Dergisi, 1, 77-78. Yörük, S. ve Dikici, A. ve Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye’de mesleki eğitim, F.Ü, Sosyal Bilimler Dergisi, XII (2), s. 299.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Thesis Summary
Authors

Mustafa Demirer 0000-0001-8801-7007

Publication Date July 10, 2019
Submission Date January 9, 2019
Acceptance Date August 2, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Demirer, M. (2019). Avrupa kredi transfer sistemi ve mesleki eğitimde yeni model arayışları. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 52-66.

Journal of Continuous Vocational Education and Training