Bu makalenin temel amacı; bir öğretim tasarımı kuramı olarak 1980’li yılların başında C. M. Reigeluth tarafından geliştirilen; Öğretimi Ayrıntılı Düzenleme Kuramını (ÖADK) ve bir disiplin olarak öğretim tasarımı alanını genel hatlarıyla tanıtmaktır. ÖADK’nın temel amacı öğretim tasarımcılarına içeriğin ve içerik sıralamasının nasıl olacağı konusunda mevcut bilgileri birleştirmek suretiyle yardımcı olmaktır Öğretim bilimcilerinin görevleri ise; öğretim kuramlarını temel alarak öğretim sürecinde kullanılabilecek, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşılmasını sağlayan öğretim yöntemlerini geliştirmektir. Öğretim tasarımı alanı, öğretim sürecine makro ve mikro düzeyde bilgi sağlar. Bu düzeyler iki şekilde farklılık göstermektedir. Bunlar; içerik kapsamı ve ilgili bellek türüdür, Mikro düzey (Merrill’in Öğeleri Belirleme Kuramı/ÖBK); içeriğin tek bir parçasının öğretimi için gerekli taktiklerle ilgiliyken, makro düzey (Reigeluth ’un ÖADK); öğretim daha büyük miktardaki içeriğinin seçimi, yapılandırılması, sıralanması, sentezlenmesi ve özetlenmesiyle ilgilidir. Başka bir anlatımla mikro stratejiler; öğrencinin bireysel olarak belleğinde bilginin etkin bir biçimde nasıl kaydedileceğini belirlemek için tasarlanmıştır. Makro stratejilerde ise; daha çok belleğin düzenlenmesine odaklanılmıştır. Amaçları tüm bilgi ve beceri birikiminde değişiklikler oluşturmaktır. Bu çalışmada, ortaokul düzeyi matematik dersinde tam sayılar konusu bir örnek uygulama olarak verilmiştir. Konu alanı uzmanları bu kuramın matematik öğretiminde uygulanmasının etkili, verimli ve ilgi çekici öğretimi gerçekleştirebileceğini belirtmişlerdir.
: Öğretimi Ayrıntılı Düzenleme Kuramı Yol Gösterici Kuram Öğretim Tasarımı Öğeleri Belirleme Kuramı
The main objective of this article is to introduce in general terms the Elaboration Theory of Instruction (ETI) developed by C.M. Reigeluth in the 1980s and as a discipline Instructional Design field. The ETI’s main purpose is to assist educational designers by combining existing knowledge of content and content sequence in the curriculum. The task of the instructional scientists is to build a knowledge-based in instructional theory- a body of knowledge that prescribes instructional methods for the practitioner to use to bring about desired outcomes. The knowledge-based of instructional design provides insight at the macro and micro level. This level differs in two ways: the scope of content and the type of memory concerned. Micro level (Merrill’s Component Display Theory/CBT) deals with tactics for teaching a single piece of the content while the macro-level (Reigeluth’s Elaboration Theory of Instruction/ETI) deals with selecting, structuring, sequencing, synthesizing and summarizing focus on memory acquisition. They are designed to efficiently "fill the individual registers" of the student with information. Macro strategies focus on the organization of memory. Their goal is to create, or effect changes in, the structure of (an) entire skill and knowledge repertoire. In this study, the issue of integers in mathematics at the secondary level is given as a sample application. Subject matter expert stated that the application of this theory in mathematics teaching can be effective, efficient and appeal.
The Elaboration Theory of Instruction Prescriptive Instructional Theories Instructional Design Component Display Theory
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Digest |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2019 |
Submission Date | May 5, 2019 |
Acceptance Date | December 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training