Bu araştırmanın amacı sınıfında özel yetenekli öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin bilim ve sanat merkezine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında devlet okullarında görev yapan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda ilkokul sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilerinin daha çok bilişsel özelliklerine vurgu yaptıkları belirlenmiştir. Buna ek olarak sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun bilim ve sanat merkezlerini özel yetenekli öğrencilerin gelişimleri üzerinde olumlu katkıda bulunan kurumlar olarak gördükleri tespit edilmiştir. Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun özel yetenekli öğrencilerinin bilim ve sanat merkezinde eğitim görmelerinden kaynaklı herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları belirlenmiştir. Buna karşın özel yetenekli öğrencilerin bilim ve sanat merkezlerinde eğitim almaları nedeniyle yorgunluk yaşadıkları dile getirilen bir sorun olarak tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin daha çok uygulamaya yönelik öneriler ortaya koyduğu görülmektedir. Bilim ve sanat merkezleriyle okulların iletişiminin güçlendirilmesi bu öneriler arasında yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | April 19, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training