Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi Karşılaştırması

Year 2022, , 72 - 99, 30.06.2022
https://doi.org/10.7596/jebm.30062022.004

Abstract

Araştırmanın amacı, uluslararası lisans öğrencilerinin mevcut durumlarının analizinin gerçekleştirilmesi ve 2015-2016 öğretim yılı verileriyle karşılaştırılmasıdır. Araştırma Karabük Üniversitesi’nde farklı fakültelerde ve sınıflarda 2021-2022 öğretim yılında eğitim gören uluslararası öğrencileri kapsamaktadır. Uluslararası öğrencilerin, demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri, Türkiye’yi tercih nedenleri ve Türkiye ile ilgili görüşleri, Karabük Üniversitesi’ni tercih nedenleri ve görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmada anket yöntemi ile Karabük Üniversitesi’nde eğitim gören 385 uluslararası öğrenciden veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, 29 farklı ülkeden öğrencinin katılımı sağlanmış olup, katılımcıların yarısından çoğunun aileleri tarafından geçimlerinin sağlandığı, farklı ülkelerden arkadaş çevreleri olduğu, katılımcıların yarısından çoğunun Türkiye’de eğitime devam etmek istedikleri ve aynı şekilde yaşamak için de Türkiye’yi tercih ettikleri; başkalarına da hem eğitim hem de yaşamak için Türkiye’yi önereceklerini belirtmektedirler. 2016 yılındaki araştırma sonuçları ile paralellik gösterdiği belirtilmelidir. Karabük Üniversitesi’ni tercih nedenlerinin eğitim kalitesi olduğu görülmektedir. Katılımcılarının çoğunun Karabük ilinde sorun yaşamadığı görülürken, sırası ile pahalılık ve konaklama gibi konuların öncelikli olduğu da dikkati çekmektedir.

References

  • Aliyev, R. & Öğülmüş, S. (2016). “Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi”, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 89-123.
  • Aslan, H. & Babirzade, K. (2020). “Türkiye’de ve Avustralya’da Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. DOI: 10.7822/omuefd.783954
  • Başaran Alagöz, S. & Geçkil, T. (2017). “Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285.
  • Bek, H. (2017). “Understanding the Effect of Loneliness on Academic Participation and Success Among İnternational University Students”, Journal of Education and Practice, 8(14), 46-50.
Year 2022, , 72 - 99, 30.06.2022
https://doi.org/10.7596/jebm.30062022.004

Abstract

References

  • Aliyev, R. & Öğülmüş, S. (2016). “Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi”, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 89-123.
  • Aslan, H. & Babirzade, K. (2020). “Türkiye’de ve Avustralya’da Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. DOI: 10.7822/omuefd.783954
  • Başaran Alagöz, S. & Geçkil, T. (2017). “Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285.
  • Bek, H. (2017). “Understanding the Effect of Loneliness on Academic Participation and Success Among İnternational University Students”, Journal of Education and Practice, 8(14), 46-50.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Ozan Büyükyılmaz 0000-0001-5499-1485

Canan Yıldıran 0000-0001-8245-197X

Duygu Özkan 0000-0002-7430-0685

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Büyükyılmaz, O., Yıldıran, C., & Özkan, D. (2022). Uluslararası Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi Karşılaştırması. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 6(1), 72-99. https://doi.org/10.7596/jebm.30062022.004