Okullarda psikolojik danışmanlar, öğrenci
ve velilere bağımlılık eğitimleri veren, öğrencilerin bağımlılık deneyimlerini
ilk paylaştıkları kişiler arasındadır. Bireylerin olumsuz yaşantılardan sonra,
kendini toparlama ve hızlı bir şekilde normal hayatlarına dönme güçleri,
psikolojik sağlamlık kavramıyla açıklanmaktadır. Bireyin bedensel ve psikolojik
sağlığını korumada önemli olan mutluluk kavramı ise, bireyin yaşamına dair
olumlu düşünce ve duygularının miktarca üstünlüğüdür ve bir kişinin hayatındaki
en genel amaçlarındandır.
Bu çalışmada, çeşitli eğitim kurumlarında
çalışan psikolojik danışmanların tütün, alkol, madde ve internet kullanım
eğilimleri ile psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin arasındaki
ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, araştırmada asıl amaca ek olarak
psikolojik danışmanların cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve medeni durumlarına
bağlı olarak tütün, alkol, madde ve internet kullanım eğilimlerinin incelenmesi
de kapsam dâhilinde tutulmuştur.
Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin
çeşitli illerinde görev yapan 192’si kadın (%73.0), 71’i erkek (%27.0) olmak
üzere toplam 263 psikolojik danışman oluşturmuştur. Araştırmada kişisel bilgi
formu, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formunu
içeren veriler online olarak elde edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, cinsiyet
açısından tütün, alkol, madde kullanımları ve internet kullanım süresi
açısından herhangi bir farklılık gözlenmezken, yaş değişkeni açısından
bağımlılık eğilimlerinde farklılık olduğu, medeni durum değişkeninde bekâr
psikolojik danışmanların internette daha uzun süre geçirdikleri, 0-5 yıl
arasında çalışma süresi olan psikolojik danışmanların tüm bağımlılık eğilimi
türlerinde anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Mutluluk düzeyi yüksek
olanların, alkol kullanma durumları düşük olanlara göre farklılaşmaktadır.
İnternet kullanım süresi ile psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeyleri
açısından farklılık görülmüştür, ayrıca psikolojik sağlamlık ve mutluluk
değişkenleri arasında orta düzeyde korelasyon saptanmıştır.
Psychological
counselors in schools are among the first to share addictive experiences of
students and parents who provide addiction training to students and parents.
After negative experiences, individuals' ability to recover and return to their
normal lives quickly is explained by the concept of psychological solidarity.
The concept of happiness, which is important in protecting the physical and
psychological health of the individual, is the superiority of the positive
thoughts and feelings about the individual's life and is one of the most
general aims of a person's life.
The aim of this
study is to investigate the relationship between psychological, substance and
internet usage trends and psychological stability and happiness levels of
psychological counselors working in various educational institutions. In
addition, in addition to the main purpose of the study, the examination of the
tendencies of tobacco, alcohol, substance and internet use depending on the
gender, age, professional experience and marital status of the psychological
counselors were also covered.
The sample of
the study, 192 women who serve in various provinces of Turkey (73.0%), 71 men
(27.0%) participated, including a total of 263 counselors. Data in the study
were obtained online from the personal information form, The
Brief Resilience Scale and Oxford Happiness Scale Short Form.
According to the findings of the study, there were no differences in terms of
gender, tobacco, alcohol, substance use and duration of internet use, but there
was a difference in dependence tendencies in terms of age variable. There were
significant differences in all types of addiction tendencies of psychological
counselors. Those with high levels of happiness differ according to those with
low alcohol use. There was a significant difference between the duration of
internet use and psychological resilience and happiness levels, and there was a
moderate correlation between psychological durability and happiness variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |