Üstün zekalı/yetenekli öğrencilerin eğitiminde farklı yöntemler kullanılması, öğrencilerin, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla kurulan Bilim ve Sanat Merkezleri’nde ilgili yönergeye (2007) göre yapılan Destek Eğitim Programı’nda öğrencilere, alt program dalları disiplinler arası verilmektedir. Bu koşullar altında, Bilişim Teknolojileri alanında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek, alanla ilgili temel kavramsal bilgilerini ortaya çıkarmak için “Bilgisayar Ağacı” etkinliği hazırlanmıştır. Etkinlik, öğrencilerin temel dil becerileri konusunda yaratıcılıklarını da geliştirdiği için, dil alan öğretmeni ile birlikte gerçekleştirilmektedir. Bu öğretim etkinliği, 9-11 yaş seviyesindeki öğrencilere uygulanmaktadır. Etkinlik, disiplinler arası bir çalışma olduğundan, öğrencilerin farklı alanlardaki temel bilgi, beceri, ilgi ve merakları hakkında değerlendirme yapabilme imkanı sunmaktadır. Ayrıca, akran değerlendirmesi yaptırılarak, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme boyutlarındaki tutum ve davranışları da gözlemlenmektedir. Üstün zekalı/yetenekli çocukların eğitiminde özellikle Bilişim Teknolojileri gibi teknik ve görselliğin ön planda olduğu bir alanda, çocukların sözel yeteneklerini de ölçebilen bir etkinlik olması sebebiyle alanda çalışan her öğretmene örnek olabileceği düşünülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Differentiated Instruction |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |
By introducing the concept of the "Gifted Young Scientist," JEGYS has initiated a new research trend at the intersection of science-field education and gifted education.