Özet-- Bu çalışma kapsamında hemzemin geçitlerinin, koruma ve kaplama çeşitleri ile güvenliğinin araştırılması planlanmıştır. Hemzemin geçitler, kara yolu ve demir yolunun birbirlerini aynı düzeyde keserek geçtiği yerlere denilmekte olup güvenliği açısından; bariyersiz bekçisiz, bariyerli bekçili ve bariyerli otomatik kumandalı olmak üzere üç tipe ayrılmaktadır. Hemzemin geçitlerden kara yolu vasıtalarının geçişini kolaylaştırmak, araçların altlarının demir yolundan geçerken raylara takılmaması, demir yolu içinde patinaj yapmaması için geçitlerdeki demir yolu içi ile birlikte gabari dahilindeki bölümünün balast mıcır, ray, ahşap travers, beton, asfalt, kauçuk, kesme parke taş gibi malzemelerle ray mantarı üst seviyesinde yapılan dolguya eşdüzey geçit kaplaması denilmektedir.
Hemzemin geçitlerin konforunun, güvenirliğinin artırılması ve meydana gelebilecek kazalar sonucunda oluşabilecek can ve mal kaybının önüne geçilebilmesi için; görüş mesafeleri düzenlenmeli, kaplama iyileştirilmeli gerekirse kaplama cinsi değiştirilmeli, karayoluna refüj yapılmalı, karayolunun asfalt olduğu yerlerde uyarı çizgileri çizilmeli, yaklaşma yolları iyileştirilmeli, demiryolu ve karayolu arasındaki kot farkları giderilmeli, işaret levhaları tamamlanmalı, koruma türü bakımından iyileştirilmeli gerekirse koruma türü değiştirilmeli, yağmur suyu ve kar suyu gibi sulardan hemzemin geçidin korunması için sular drenaj edilmeli, karayolu bekleme mesafeleri yeterli hale getirilmelidir. Hızlı tren hatlarında kazaların önlenmesi ve güvenlik nedeniyle hemzemin geçit kullanılmamaktadır. Hatta hızlı tren hatları yayaların dahi geçmemesi için komple ihata içine alınmıştır ve hızlı tren hatlarında uygulanan bu yöntemin ülkemiz ekonomisi düşünülerek konvansiyonel hatlarda da uygulanabilirliği tartışılmalıdır.
Anahtar Kelimeler-- Demiryolu, Hemzemin Geçit, Hemzemin Geçit Çeşitleri, Hemzemin Geçit Kaplamaları, Hemzemin Geçit Güvenliği
The research of the production and covering types of the level crossing has been researched. This study is thought to contribute to the literature in respect of studies held before and the standards. In addition, the studies about this topic have been examined and the suggestions about the topic have been made. The level crossing is called places. Where passes cut equally motorway and railways and is separeted into theree; in terms of it’s security is without borrier and without gateman, with barrier and with gateman, with barrier and with self-arm. The equivadent passage covering is called sealant which is made out of materials such as balast, Stone chips, rails, wood sleeper, concrete, asphalt, rubber, ashlar at upper level of rail, head in order to be easy to pass vehicle from level crossing, tonight under parts of vehicles jam in rails when passing, to not skid on the rail way. İnorder to increase comfort and security of level crossing and to prevent loss of life and property which can be happened in consequence of accidents. The visibity distances should be arranged the covering should be recovered, type of
the covering should be changed if it requires, refuge should be built at motorway, warning strips. Should be drawn places where motorway is asphalt, the approach roads should be recovered, the evelation differences between railway and motorway should be removed, the trafic sings should be completed, be recovered in terms of protection type, the projection range should be draired in order to be protected level crossing from the water such as snow water and rain water. The level crossing isn’t being used due to security and preventing the accidents at high speed – rail ilness. More over high speed – rail lines has been encictured in order not to pas even pedestrions and also at conventional lines, the reasibility of this method, carried out at high speed. Rail lines should be investigated by considering the economy of our state.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | İnşaat Mühendisliği |
Authors | |
Publication Date | January 9, 2012 |
Submission Date | March 8, 2011 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 |