Araştırmanın amacı on-line satış yapan markaların internet ortamında paylaştıkları kadın denim pantolon ölçü tabloları ile bitmiş ürün ölçüleri arasındaki farklılıkları incelemektir. Tarama yönteminin kullanıldığı çalışmanın materyalini Türkiye’de on-line alışveriş siteleri üzerinden satış yapan markaların denim pantolon ölçüleri oluşturmuştur.
Araştırmada, iki örneklem grubu mevcuttur. Bunlardan ilki, Türkiye’de sıklıkla tercih edilen Google internet arama motorunda en fazla on-line satış yapan hazır giyim siteleri ifadesine karşılık gelen ilk altı sitede farklı markalara ait kadın denim pantolon ölçü tablolarıdır. İkinci örneklem grubu ise, kendi markalarının on-line satış sitelerindeki kadın denim pantolon ölçü tablolarıdır. Öncelikle, sitelerden elde edilen ölçü tabloları incelenerek bulunan farklılık ve eksikliklere dikkat çekilmiştir. Daha sonra, markaların kendi on-line satış sitelerinden elde edilen ölçü tabloları ile bitmiş ürün ölçüleri karşılaştırılarak, bulunan farklılıklar müşterilerin alım kararları ve memnuniyetleri bakımından, üreticilerin ise marka imajları bakımından yorumlanmaya çalışılmıştır.
Online satış yapan alışveriş sitelerinde farklı markaların denim pantolon ölçülerinde farklılıklar tespit edilmiştir. Markaların kendi internet satış sayfalarında, müşterilerine sundukları beden ve ürün ölçü tabloları incelendiğinde; bir marka dışında, farklı modellere ait ürün ölçü tablolarının paylaşılmadığı gözlenmiştir. Çalışmanın son bölümünde, elde edilen sonuçlara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this study is to examine the differences between women denim size charts published in websites of online sellers and the actual finished product measurements.
Study uses analytical screening model as the research method and samples are jean measurements of brands that are sold in online shopping sites. Two sample groups are used in the study. The first of these is sizing charts of different women jean brands that are included in the first six online shopping sites corresponding with "Most preferred shopping sites for ready-to wear" statement according to Google- most preferred search engine in Turkey. The second sample is consisted of size charts featured on brand’s own websites. Firstly, attention is paid to the differences and deficiencies that are found by examining the measurement charts obtained from the sites. Later, differences between measurements of brand’s finished products and size charts that obtained from their site are identified. The effect of these differences on customers’ buying decisions, customer satisfaction and producer’s brand image is explained.
It is observed that there are differences in size charts between denim jean brands on various online shopping sites. By examining brands’ size charts provided on their own websites, it is realized that, except one brand, measurements for different models are not shared with customers. In the final part of the study, proposals have been developed based on observations.
Journal Section | SI: ERGONOMI2016 |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 30, 2017 |
Submission Date | October 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 |