Review
BibTex RIS Cite

VoScreen Online Foreign Language Learning Environment

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 60 - 69, 31.01.2018
https://doi.org/10.31681/jetol.376754

Abstract

Foreign language education in our schools has not increased the foreign language
level of the students. We can enhance the foreign language levels of the students by
providing them with the tools for teaching foreign languages and using them outside
of the school. In this study, VoScreen web and mobile application, which is applied in
order to develop foreign language listening skill has been introduced. VoScreen
provides a new approach to foreign language teaching for making foreign language
teaching interesting. The VoScreen application, which consists of short videos, can
help students to improve listening skills. VoScreen offers a ranking system based on
score which constitutes a sense of competition among students. VoScreen can help
students to develop their attitudes towards foreign language courses in a positive way
and help students to reach foreign language levels to the intended/ aimed level

References

  • Antalyalı, Ö. (2016). THE IMPACT OF VOSCREEN ON LEARNING THE ENGLISH LANGUAGE. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • BARAN, B., & ATA, F. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları. Eğitim ve Bilim, 192-208.
  • Demirbilek, M., & Yücel, Z. (2011). İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayarın Yabancı Dil Öğretim ve Öğreniminde Kullanımı Hakkındaki Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 217-246.
  • DEMİRBİLEK, M., & YÜCEL, Z. (2011). İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayarın Yabancı Dil Öğretim ve Öğreniminde Kullanımı Hakkındaki Görüşleri . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 217-246.
  • DEMİRPOLAT, B. C. (2015, Temmuz). TÜRKİYE’NİN YABANCI DİL ÖĞRETİMİYLE İMTİHANI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ankara, Çankaya, Türkiye. www.setav.org. adresinden alınmıştır
  • GARCIA, I. (2013). Learning a Language for Free While Translating the Web. Does Duolingo Work? International Journal of English Linguistics, 19-25.
  • İŞCAN, A. (2011). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FİLMLERİN YERİ VE ÖNEMİ. Turkish Studies, 939-948.
  • KARAL, H., & BERİGEL, M. (2006). Yabancı Dil Eğitim Ortamlarının Bilişim ve İletişim Teknolojileri (BIT) Kullanarak Zenginleştirilmesi. XI. "Türkiye'de İnternet" Konferansı Bildirileri (s. 187-190). Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
  • Karaman, S., Yıldırım, S., & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri (s. 35-40). Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kurumu, Y. Ö. (2007). Yüksek Öğretim Kurumu Şubat 2007 Yükseköğretim Strateji Raporu. Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Lee, K. (2000). English teachers’ barriers to the use of computer-assisted. The Internet TESL Journal.
  • O'Reilly, T. (2005, 09 30). What Is Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. 09 30, 2005 tarihinde http://www.oreilly.com: http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html adresinden alındı
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale University Journal of Education, 89-94.
  • VESSELINOV, R., & GREGO, J. (2012). Duolingo Effectiveness Study. Amerika Birleşik Devletleri: Dualingo.
  • VESSELINOV, R., & GREGO, J. (2016). The busuu Efficacy Study. Londra & New York: Busuu.

Çevrimiçi Yabancı Dil Öğrenme Ortamı Örneği: VoScreen

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 60 - 69, 31.01.2018
https://doi.org/10.31681/jetol.376754

Abstract

Okullarımızda verilen yabancı dil eğitimi öğrencilerin yabancı dil seviyesini istenen düzeye ulaştıramamaktadır. Yabancı
dil eğitimine yardımcı araçları derslerde ve okul dışında kullanılmasını sağlayarak öğrencilerin yabancı dil seviyelerini
yukarıya taşıyabiliriz. Bu çalışmada yabancı dil dinleme becerisinin geliştirilmesi için kullanılan VoScreen web ve mobil
uygulaması tanıtılmıştır. VoScreen yabancı dil eğitimine yeni bir yaklaşım getirerek yabancı dil eğitiminin ilgi çekici
olmasını sağlamaktadır. Kısa videolardan oluşan VoScreen uygulaması öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmede
yardımcı olabilir. VoScreen puana dayalı bir sıralama sistemi oluşturarak öğrencilerde yarışma hissi oluşturmaktadır.
VoScreen öğrencilerin yabancı dil derslerine olan tutumlarını olumlu yönde geliştirmelerini sağlayabilir ve öğrencilerin
yabancı dil seviyelerini istenen düzeye ulaştırmakta yardımcı olabilir. 

References

  • Antalyalı, Ö. (2016). THE IMPACT OF VOSCREEN ON LEARNING THE ENGLISH LANGUAGE. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • BARAN, B., & ATA, F. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları. Eğitim ve Bilim, 192-208.
  • Demirbilek, M., & Yücel, Z. (2011). İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayarın Yabancı Dil Öğretim ve Öğreniminde Kullanımı Hakkındaki Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 217-246.
  • DEMİRBİLEK, M., & YÜCEL, Z. (2011). İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayarın Yabancı Dil Öğretim ve Öğreniminde Kullanımı Hakkındaki Görüşleri . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 217-246.
  • DEMİRPOLAT, B. C. (2015, Temmuz). TÜRKİYE’NİN YABANCI DİL ÖĞRETİMİYLE İMTİHANI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ankara, Çankaya, Türkiye. www.setav.org. adresinden alınmıştır
  • GARCIA, I. (2013). Learning a Language for Free While Translating the Web. Does Duolingo Work? International Journal of English Linguistics, 19-25.
  • İŞCAN, A. (2011). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FİLMLERİN YERİ VE ÖNEMİ. Turkish Studies, 939-948.
  • KARAL, H., & BERİGEL, M. (2006). Yabancı Dil Eğitim Ortamlarının Bilişim ve İletişim Teknolojileri (BIT) Kullanarak Zenginleştirilmesi. XI. "Türkiye'de İnternet" Konferansı Bildirileri (s. 187-190). Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
  • Karaman, S., Yıldırım, S., & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri (s. 35-40). Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kurumu, Y. Ö. (2007). Yüksek Öğretim Kurumu Şubat 2007 Yükseköğretim Strateji Raporu. Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Lee, K. (2000). English teachers’ barriers to the use of computer-assisted. The Internet TESL Journal.
  • O'Reilly, T. (2005, 09 30). What Is Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. 09 30, 2005 tarihinde http://www.oreilly.com: http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html adresinden alındı
  • Paker, T. (2012). Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale University Journal of Education, 89-94.
  • VESSELINOV, R., & GREGO, J. (2012). Duolingo Effectiveness Study. Amerika Birleşik Devletleri: Dualingo.
  • VESSELINOV, R., & GREGO, J. (2016). The busuu Efficacy Study. Londra & New York: Busuu.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ufuk Taylan 0000-0003-0589-3488

Publication Date January 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Taylan, U. (2018). VoScreen Online Foreign Language Learning Environment. Journal of Educational Technology and Online Learning, 1(1), 60-69. https://doi.org/10.31681/jetol.376754

Cited By








Yabancı dil öğrenme yönetim sistemi tasarımı önerisi
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Kerim SARIGÜL
https://doi.org/10.29000/rumelide.1009047


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.