Son yıllarda özel yeteneğe artan ilgi, birçok ülke gibi Türkiye’nin de bu konu üzerine eğilmesini; özel yetenekli öğrencilerin tespiti ve eğitimi noktasında ilgili çalışmalar yapmasını beraberinde getirmiştir. Bu çalışmalar neticesinde özel teşebbüse veya devlete ait bir takım eğitim kurumları ihdas edilmiştir. Bu kapsamda 1995’te kurulup her geçen gün sayıları artan ve ülke çapında yaygınlaşan BİLSEM(Bilim ve Sanat Merkezleri)’ler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokuldan lise son sınıfa kadar özel yeteneklilere eğitim veren temel kurumdur. Çalışmada; BİLSEM ve Enderun Mektebi, kıyaslaması yapılarak, iki kurumun benzer ve farklı yönleri tespit edilmeye çalışılmış, geleneksel ve modern eğitimde yetenek olgusunun işlenişindeki dönüşümlere vurgu yapılmıştır. Enderun Mektebi, Bilim ve Sanat Merkezleri için eğitimde bir rol model olabilir mi? tartışması objektif bir bakış açısıyla irdelenmeye çalışılmıştır. Yapılan alan yazın taraması neticesinde; özel yetenekliler ile ilgili çalışmalarda Enderun Mektebi’ne değinildiği ancak bu konunun yetersiz ve yüzeysel olarak ele alındığı tespit edilmiştir. Ancak biz bu makalede; bahsi geçen çalışmalardan farklı olarak Enderun Mektebi ile Bilim ve Sanat Merkezleri arasında benzer uygulamalar yanında önemli bir takım farkların olduğunu ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.