Üstün zekalı/yetenekli öğrencilerin okuma durumları, okuma ilgileri ve okuma alışkanlıklarının belirlenmesi bu çalışmanın amacıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Okuma İlgisi ve Okuma Alışkanlığı Bilgi Formu” 50 üstün zekâlı ve üstün yetenekli öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; üstün zekâlı ve üstün yetenekli öğrencilerin haftalık olarak %52’si 1-50 sayfa arası kitap okuduğunu, %34’ü 51-100 sayfa arası kitap okuduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin %12’si haftalık olarak 101 sayfanın üzerinde kitap okuduğunu belirtirken sadece %2’si yani 1 öğrenci kitap okumadığı cevabını vermiştir. Üstün zekâlı ve üstün üstün yetenekli öğrenciler okudukları kitapların türü açısından daha çok roman ( %64) ve bilimsel kitapları (%26) seçmektedir. Bu öğrenciler, bilim kurgu (%12), mitler ve efsane (%10), bilim ve icat (%10), gizem (%8,66) ve gerilim (%8) konularını içeren kitapları diğer konulara sahip kitaplara nazaran daha fazla tercih etmektedir. Bu öğrencilerin %92’sinin evinde kitaplığı bulunurken, %82’si en az birkaç günde bir gazete okumaktadır. Araştırmada yer alan üstün zekâlı ve üstün yetenekli öğrencilerin %68’inin bir dergiye aboneliği bulunurken bu dergilerin ağırlıklı olarak Bilim Teknik ve Bilim Çocuk gibi dergiler olduğu görüşmelerde belirlenmiştir. Araştırmada yer alan üstün zekâlı ve üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin %90’ı okullarında bulunan kütüphanelerden düzenli bir şekilde yararlanırken %64’ü de Bartın’da yer alan halk kütüphanesinden yararlandığını belirtmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.