In curriculums, some changes have been made in order to keep up with the times and
make up the deficiency from time to time. Being taken as a basis of constructivism in
teaching and learning processes associated with 2004-2005 Turkish Curriculum is a
step to accomplish this purpose.Coursebooks have great importance while the
curriculums are carried out.Coursebooks are important tools for achieving aims and
objectives of Turkish National Education. One of the basic skill which is aimed to gain
by students is creative thinking ability when constructivist approach is grounded on.
İn this study it will be dwelled on the reflekction style of basic ability in acquition and
explanations of Turkish lesson curriculum the activities in 1st grade Turkish
Coursebook (listening/watching, speaking, reading, writing and grammer activities) that is prepared and updated according to 2018 Turkish Lesson Curriculum.
Öğretim Programlarında çağa ayak uydurmak, program
eksikliklerini gidermek amacıyla zaman zaman değişiklikler yapılmaktadır.
2004’te pilot uygulaması gerçekleşen, 2005’te tüm Türkiye’de uygulanmaya
başlanan ve 2009’da revizyona uğrayan Türkçe Dersi Öğretim Programı ile
birlikte öğretim süreçlerinde yapılandırmacı yaklaşımın temel alınması bu amaca
yönelik atılan önemli bir adımdır. Ders kitapları, öğretim programları
çerçevesinde hazırlanan, Türk Milli Eğitimi’nin genel amaç ve hedeflerine
ulaşmada önemli bir araçtır. Yapılandırmacı yaklaşımın temel alındığı Türkçe
öğretim programlarında öğrencilere kazandırılmak istenen temel becerilerden
biri de yaratıcı düşünme becerisidir. Bu çalışmada, 2018 Türkçe Dersi Öğretim
Programı’na göre hazırlanan/güncellenen 1. Sınıf Türkçe Ders Kitabı
etkinliklerin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma ve dil bilgisi
etkinlikleri) Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanım ve açıklamaları ile temel
becerileri yansıtma biçimleri üzerinde durulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Differentiated Instruction for Gifted |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.