Bu araştırmanın amacı, üstün/özel yetenekli ilk ve ortaokul öğrencilerinin fen konularına yönelik ilgi düzeylerini belirlemek ve ilgi düzeylerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Araştırma grubu, Hatay ilindeki Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören 82 üstün/özel yetenekli ilk ve ortaokul öğrencinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 7 sorudan oluşan bir Kişisel Bilgi Formu ile “Fen Konularına Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri incelendiğinde, üstün/özel yetenekli öğrencilerin fen konularına yönelik ilgi düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin fen konularına yönelik ilgi düzeyleri evde bir bilgisayar bulunup bulunmaması, evde internet bulunup bulunmaması, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık taşıdığı görülmüştür.
TThe aim of this study was to reveal the interest levels toward the science subjects of gifted/talented primary and secondary students and to evaluate the interest level according to some variables. The research group consisted of total 82 gifted/talented primary and secondary school students who studied at the Science and Art Centre in Hatay, Turkey. In this research, a Personal Information Form that was consisted of 7 questions and “Interest Scale about Science Topic” were used as data collection tool. When the research data was examined, it was seen that the interest levels of gifted/talented students towards science subjects was high. While there were no significant differences between the students’ interest levels toward science subjects according to whether there was a computer at home, the presence of internet at home, the grade level, the number of siblings, the education level of the mother and the education level of the father, there was a significant difference according to the gender variable.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Counselling and Guidance of Gifted |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.