Today, the developments on a global scale , has ledtothe Westernworld to reconsider the basic premise that they have offered the humanity. The world, ever since the Enlightenment, isunder the ruleof a new paradigm which is old as content but new as form. Thisnew paradigmstandswiththe German sociologistUlrich Beck'sdefinition:"world risk society". How will we behave towards a new paradigmatic change occurring inthe worldandbeginningto dominate?How to overcomethe chaosthat is being experienced inthe worldrisk society? Is it possible to live peacefully in a cosmopolitan universe? We would like to discuss riskprobabilities,socialindividualization andthe attitude of tradition towards these new formsof social lifeon the example of MuslimscholarMavlanaJalaluddin Rumiby followingthe traces of "peace sociology".
Durkheim, Emile, Dini Hayatın İlk Şekilleri, (Çev. İzzet Er), Ankara: Diyanet Vakfı
Yayınları, 2009.
Durkheim, Emile, Toplumsal İşbölümü, (Çev. Özer Ozankaya), İstanbul: Cem Yayınları,
2006.
Gilje, Nils, vd., Felsefe Tarihi –Antik Yunan’dan Modern Döneme-, (Çev. Emrah Akbaş, Şule
Mutlu), İstanbul: Kesit Yayınları, 2011.
Günerigök, Mustafa, Risk toplumu ve Din: Sosyolojik Bir İnceleme, Doktora Tezi, Erciyes
Üniversitesi, 2015.
Koyuncu, Ahmet A., "Özne ve Hakikat Bağlamında Modern ve Postmodern Epistemolojinin
Eleştirisi: Vasatı Yakalama Üzerine bir Deneme", II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi Bildiriler Kitabı-1, Bursa: Bursa Büyükşehir Belediyesi Kitaplığı, 2013, ss. 7-19.
Mevlana, Mesnevi-i Şerif, (Sad. Amil Çelebioğlu), Timaş Yayınları, Ankara 2014.
Mestrovic, Stjepan G., 21. Yüzyılda Durkheim: Durkheim Sosyolojisinin Modernite ve
Postmoderniteye Uygulanması, (Çev. Sinem Güldal, Sinan Güldal), İstanbul: Matbu
Kitap Yayınları, 2015.
Okumuş, Ejder, “Mevlana’da Din-Toplum İlişkileri”, Uluslararası Mevlana ve Mevlevilik
Sempozyumu Bildirileri II, Şanlıurfa 2007, ss. 66-77.
Bugün küresel
ölçekte yaşanan gelişmeler, Batılı dünyanın insanlığa sundukları temel
önermeleri yeniden gözden geçirmeye sevk etmiştir. Dünya, Aydınlanma’dan bu
yana içerik olarak eski ancak form olarak yeni bir paradigmanın egemenliği
altındadır. Bu yeni paradigmanın açılımı Alman sosyolog Ulrich Beck’in
tanımlamasıyla “dünya risk toplumu”dur. Dünyada meydana gelen ve egemen olmaya
başlayan yeni paradigmatik değişim karşısında nasıl bir tavır takınacağız?
Dünya risk toplumunda yaşanılmakta olan kaosun üstesinden nasıl gelinecektir.
Kozmopolit bir evrende barışçıl bir şekilde yaşamak mümkün müdür? Riskli
olasılıklar, toplumsal bireyselleşme ve sosyal yaşamın bu yeni biçimleri
karşısında geleneğin tavrını Müslüman âlim Mevlana Celaleddin Rumi örneği
üzerinden “barış sosyolojisi”nin izlerini takip ederek tartışmak istiyoruz.
Durkheim, Emile, Dini Hayatın İlk Şekilleri, (Çev. İzzet Er), Ankara: Diyanet Vakfı
Yayınları, 2009.
Durkheim, Emile, Toplumsal İşbölümü, (Çev. Özer Ozankaya), İstanbul: Cem Yayınları,
2006.
Gilje, Nils, vd., Felsefe Tarihi –Antik Yunan’dan Modern Döneme-, (Çev. Emrah Akbaş, Şule
Mutlu), İstanbul: Kesit Yayınları, 2011.
Günerigök, Mustafa, Risk toplumu ve Din: Sosyolojik Bir İnceleme, Doktora Tezi, Erciyes
Üniversitesi, 2015.
Koyuncu, Ahmet A., "Özne ve Hakikat Bağlamında Modern ve Postmodern Epistemolojinin
Eleştirisi: Vasatı Yakalama Üzerine bir Deneme", II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi Bildiriler Kitabı-1, Bursa: Bursa Büyükşehir Belediyesi Kitaplığı, 2013, ss. 7-19.
Mevlana, Mesnevi-i Şerif, (Sad. Amil Çelebioğlu), Timaş Yayınları, Ankara 2014.
Mestrovic, Stjepan G., 21. Yüzyılda Durkheim: Durkheim Sosyolojisinin Modernite ve
Postmoderniteye Uygulanması, (Çev. Sinem Güldal, Sinan Güldal), İstanbul: Matbu
Kitap Yayınları, 2015.
Okumuş, Ejder, “Mevlana’da Din-Toplum İlişkileri”, Uluslararası Mevlana ve Mevlevilik
Sempozyumu Bildirileri II, Şanlıurfa 2007, ss. 66-77.