Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemi kullanılarak velilerin okuldaki eğitim-öğretim faaliyetlerine
ilişkin görüş ve beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Katılımcıların
seçiminde ölçüt örneklem kullanılmıştır. Ölçüt olarak farklı okul türleri,
okulun ikili ya da tekli eğitim yapma durumu, okulla ilgili olma, cinsiyet ve
eğitim düzeyi kullanılmıştır. Okulla ve öğrenciyle ilgili olma durumundan
dolayı cinsiyetleri dengelenememiş 8 kadın ve 2 erkek olmak üzere toplam 10
veli araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplamak için
araştırmacı tarafından uzman görüşü de alınarak geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen
verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşmelerden elde
edilen verilerin analizi sonucunda öğrenci velilerinin önemli bir kısmı okulda
verilen eğitimin MEB amaçlarına uygun olduğunu fakat okullarda verilen eğitimi
çocuklar için yeterli görmediklerini belirtmiştir. Velilerin çoğu öğretmenlerin derslerde
farklı yöntemlere yer vermediğini, bazı öğretmenlerin sorumluluklarını yerine
getirirken, bazılarının ise sorumluluklarını yerine getirmediğini ifade
etmiştir. Velilerin bir kısmı okullarının iyi yönetildiğini ve okul yönetimiyle
herhangi bir problem yaşamadıklarını ifade ederken bazı veliler okullarının iyi
yönetilmediğini belirtmiştir. Velilerin çoğu okullarda disiplinin şiddet
içermemesini ve davranış bozukluğu gösteren öğrencilerle ilişkin sorunların
çözümünde öğrenci ve ailesi ile iletişim kurulması gerekli görmüşlerdir.
Bununla birlikte bazı veliler okuldaki disiplinin daha sert olması gerektiğini
ve öğrencilerin öğretmenlerinden ve idareden çekinmesi gerektiğini
vurgulamıştır. Velilerin katıldığı okullara, cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine
ilişkin bazı farklılıklar tespit edilmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | January 13, 2017 |
Acceptance Date | May 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education