Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemi kullanılarak velilerin okuldaki eğitim-öğretim faaliyetlerine
ilişkin görüş ve beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Katılımcıların
seçiminde ölçüt örneklem kullanılmıştır. Ölçüt olarak farklı okul türleri,
okulun ikili ya da tekli eğitim yapma durumu, okulla ilgili olma, cinsiyet ve
eğitim düzeyi kullanılmıştır. Okulla ve öğrenciyle ilgili olma durumundan
dolayı cinsiyetleri dengelenememiş 8 kadın ve 2 erkek olmak üzere toplam 10
veli araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplamak için
araştırmacı tarafından uzman görüşü de alınarak geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen
verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşmelerden elde
edilen verilerin analizi sonucunda öğrenci velilerinin önemli bir kısmı okulda
verilen eğitimin MEB amaçlarına uygun olduğunu fakat okullarda verilen eğitimi
çocuklar için yeterli görmediklerini belirtmiştir. Velilerin çoğu öğretmenlerin derslerde
farklı yöntemlere yer vermediğini, bazı öğretmenlerin sorumluluklarını yerine
getirirken, bazılarının ise sorumluluklarını yerine getirmediğini ifade
etmiştir. Velilerin bir kısmı okullarının iyi yönetildiğini ve okul yönetimiyle
herhangi bir problem yaşamadıklarını ifade ederken bazı veliler okullarının iyi
yönetilmediğini belirtmiştir. Velilerin çoğu okullarda disiplinin şiddet
içermemesini ve davranış bozukluğu gösteren öğrencilerle ilişkin sorunların
çözümünde öğrenci ve ailesi ile iletişim kurulması gerekli görmüşlerdir.
Bununla birlikte bazı veliler okuldaki disiplinin daha sert olması gerektiğini
ve öğrencilerin öğretmenlerinden ve idareden çekinmesi gerektiğini
vurgulamıştır. Velilerin katıldığı okullara, cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine
ilişkin bazı farklılıklar tespit edilmiştir.
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
|---|---|
| Bölüm | Eğitim Bilimleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2017 |
| Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |