Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarında Yaşam Tarzı ile Popüler Kültür İlişkisi

Year 2018, Volume: 2 Issue: 4, 43 - 58, 31.12.2018

Abstract

Popüler kültür, kitleleri farkında
olmadan etkisi altına alan ve kendine bağımlı hale getiren gündelik yaşamın
kültürüdür. Bugün aile, okul, toplumsal çevre ve kitle iletişim araçları
sayesinde sürekli bir sosyalleşme süreci içerisinde olan gençler, popüler
kültürden ve popüler kültür ürünlerinden en çok etkilenen kesimlerden birini
oluşturmaktadır.



Bu çalışmanın amacı, popüler kültür
ve bu kültürün ürünlerinin öğretmen adaylarının yaşamlarıyla ilişkisini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı I.döneminde
OMÜ Eğitim Fakültesinde çeşitli bölümlerde okuyan 120 kız 80 erkek toplam 200
öğrenciden elde edilen verilere göre analizler yapılmıştır. Araştırmanın
sonucunda öğretmen adaylarının popüler kültür ile yaşam tarzları arasındaki
ilişkinin cinsiyete ve yaşa göre anlamlı olarak değişmediği, toplam puanlara
göre popüler kültür ile yaşam tarzı arasında ilişki görülmüş, popüler kültürün
yaşam tarzını etkilediği tespit edilmiştir.

References

  • Açıköz, Mustafa, 2003 “İletişim Felsefesine Giriş”, Birey Yayınları, , İstanbul.Baudrillard, Jean, Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu, çev. Oguz Adanır, 3.Basım, Dogu Batı Yayınları, 2006, Ankara.Baykara, Tuncer (2001). Türk Kültür Tarihine Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara.CHANEY, Davıd. (1996) Yaşam Tarzları. (Çev. İrem Kutluk), Ankara, Dost KitabeviYayınları.Eagleton, Terry ( 2005). Kültür Yorumları, ( Çev. Özge Çelik), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.Erdoğan, İrfan; ALEMDAR, Korkmaz, 1994 “Popüler Kültür ve İletişim”, Ümit Yayınları, , Ankara.Erdoğan, İrfan, 2004 “Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine”, Eğitim, Özel Sayısı, Yıl:5, Sayı: 57, Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, , Ankara.Erol, Murat,”Memnuniyetsizlik Felsefesi ya da Popüler Kültür Dayatmaları”,Eğitim Özel Sayısı,Yıl:5,Sayı:57,Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, 2004, Ankara.Fiske, John, Popüler Kültürü Anlamak,çev:Süleyman İRVAN, Ark Yayıncılık, 1999, Ankara.Gans, Herbert J., “Popüler Kültür ve Yüksek Kültür”, Çeviren: Emine Onaran İncirlioğlu, Yapı Kredi Yayınları, 2005, İstanbul.Hawkıns I. D, R. Best., K.A. Coney. (1989) Consumer Behavior, 4.Ed., Boston,Richard D. Irwin Inc.Kızıldağ, Şaban, 2001, Pop Müzikten Popüler Kültüre Medya Çocukları, Şehir Yayınları, İSTANBUL.Oktay, Ahmet, “Postmodernist Tahayyüle İtirazlar”, İnkılap Yayıncılık, 2000, İstanbul.Solomon, Michael., G. Bamossy., S. Askegaard. (1999) Consumer Behaviors.London, Prentice Hall Inc.Storey, Jhon, “Popüler Kültür Çalışmaları 2000”, (Çeviren: Koray Karaşahin), Babil Yayıncılık, , İstanbul.Oskay, Ü. (2001). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıYıldız, Sıtkı (2004). “Televizyonlarda Yayınlanan Magazin, Eğlence ve Yarışma Türü Programların Toplumsal Kültür Üzerine Etkileri- Kırıkkale ve Ankara Örneği" , Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi: "Popüler Kültür ve Gençlik" Özel Sayısı, Sayı: 57, Ankara.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 4, 43 - 58, 31.12.2018

Abstract

References

  • Açıköz, Mustafa, 2003 “İletişim Felsefesine Giriş”, Birey Yayınları, , İstanbul.Baudrillard, Jean, Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu, çev. Oguz Adanır, 3.Basım, Dogu Batı Yayınları, 2006, Ankara.Baykara, Tuncer (2001). Türk Kültür Tarihine Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara.CHANEY, Davıd. (1996) Yaşam Tarzları. (Çev. İrem Kutluk), Ankara, Dost KitabeviYayınları.Eagleton, Terry ( 2005). Kültür Yorumları, ( Çev. Özge Çelik), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.Erdoğan, İrfan; ALEMDAR, Korkmaz, 1994 “Popüler Kültür ve İletişim”, Ümit Yayınları, , Ankara.Erdoğan, İrfan, 2004 “Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine”, Eğitim, Özel Sayısı, Yıl:5, Sayı: 57, Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, , Ankara.Erol, Murat,”Memnuniyetsizlik Felsefesi ya da Popüler Kültür Dayatmaları”,Eğitim Özel Sayısı,Yıl:5,Sayı:57,Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, 2004, Ankara.Fiske, John, Popüler Kültürü Anlamak,çev:Süleyman İRVAN, Ark Yayıncılık, 1999, Ankara.Gans, Herbert J., “Popüler Kültür ve Yüksek Kültür”, Çeviren: Emine Onaran İncirlioğlu, Yapı Kredi Yayınları, 2005, İstanbul.Hawkıns I. D, R. Best., K.A. Coney. (1989) Consumer Behavior, 4.Ed., Boston,Richard D. Irwin Inc.Kızıldağ, Şaban, 2001, Pop Müzikten Popüler Kültüre Medya Çocukları, Şehir Yayınları, İSTANBUL.Oktay, Ahmet, “Postmodernist Tahayyüle İtirazlar”, İnkılap Yayıncılık, 2000, İstanbul.Solomon, Michael., G. Bamossy., S. Askegaard. (1999) Consumer Behaviors.London, Prentice Hall Inc.Storey, Jhon, “Popüler Kültür Çalışmaları 2000”, (Çeviren: Koray Karaşahin), Babil Yayıncılık, , İstanbul.Oskay, Ü. (2001). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıYıldız, Sıtkı (2004). “Televizyonlarda Yayınlanan Magazin, Eğlence ve Yarışma Türü Programların Toplumsal Kültür Üzerine Etkileri- Kırıkkale ve Ankara Örneği" , Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi: "Popüler Kültür ve Gençlik" Özel Sayısı, Sayı: 57, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Program Geliştirme ve Öğretim
Authors

Özge Gökalp This is me

Murat Gökalp

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 16, 2018
Acceptance Date December 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Gökalp, Ö., & Gökalp, M. (2018). Öğretmen Adaylarında Yaşam Tarzı ile Popüler Kültür İlişkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 43-58.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education