Popüler kültür, kitleleri farkında
olmadan etkisi altına alan ve kendine bağımlı hale getiren gündelik yaşamın
kültürüdür. Bugün aile, okul, toplumsal çevre ve kitle iletişim araçları
sayesinde sürekli bir sosyalleşme süreci içerisinde olan gençler, popüler
kültürden ve popüler kültür ürünlerinden en çok etkilenen kesimlerden birini
oluşturmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, popüler kültür
ve bu kültürün ürünlerinin öğretmen adaylarının yaşamlarıyla ilişkisini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı I.döneminde
OMÜ Eğitim Fakültesinde çeşitli bölümlerde okuyan 120 kız 80 erkek toplam 200
öğrenciden elde edilen verilere göre analizler yapılmıştır. Araştırmanın
sonucunda öğretmen adaylarının popüler kültür ile yaşam tarzları arasındaki
ilişkinin cinsiyete ve yaşa göre anlamlı olarak değişmediği, toplam puanlara
göre popüler kültür ile yaşam tarzı arasında ilişki görülmüş, popüler kültürün
yaşam tarzını etkilediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Program Geliştirme ve Öğretim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education